100 години Citroën
Компанията въвежда за пръв път авангардни решения
Андре-Гюстав Ситроен основава едноименната марка Citroën през 1919г.
По време на Първата световна война фабриката му произвежда въоръжение, но Андре има виждане и знае, че щом войната приключи, фабриката му ще остане бездействаща; той е трябвало да измисли нов продукт.
Още през 1916 г. Андре мисли да премине в автомобилно производство; така че, когато войната приключва през ноември 1918 г., той е почти готов да разкрие новата си кола. Март 1919 г. той показва своя тип А и до края на май първият модел се спуска от производствената линия; до юни колата е била на показ в № 42 The Champs-Élysées, Париж.. Този емблематичен салон все още се използва от Citroën за изложби и за представяне на концептуалните си автомобили.
Само един месец по-късно, на 7 юли 1919 г., първият клиент получава доставката на автомобил Citroën.
Андре Ситроен е новатор, той не вярва на тълпата и инстинктът му е прав, когато тип А продава 10 000 автомобила през първата си година на производство.
Той възлага на екипа си да проектира автомобил, който ще стане известен с това, че ще обърне с главата надолу автомобилната индустрия. Traction Avant, известен като Citroën 7A, е забележителен автомобил и неговите революционни характеристики са много използвани днес:
Четириколесно хидравлично независимо окачване с торсионна лента
Единната конструкция на каросерията, която означава каросерията и шасито на колата, че са комбинирани
Предно предаване
Хидравлични спирачки на четирите колела
Плаващ двигател
Трудно е да се повярва, че всичките тези 5 функции, които все още са стандартни в повечето от днешните автомобили, са дошли от екипа на Citroën само в този един автомобил. За съжаление, разходите за всички иновации и изследвания, които влизат в Traction Avant, са осакатяващи за Citroën и до 1934 г. компанията е във финансови развалини, но в рамките на месец, Michelin се намесва и в началото на 1935 г. Пиер Мишлен става председател на Citroën с Пиер-Жул Булангер като негов заместник.
За съжаление същата година Андре Ситроен почива, но иновативният му дух и философия за разработване на авангардни технологии живеят.
Пиер-Жул Булангер става президент на Citroën през 1938 г., след като Пиер Мишлен загива при инцидент. Булангер е твърд и печели Военния кръст и Почетния легион През Първата световна война. През войната той застава на земята, отказвайки да общува директно с германските власти. Принуден да произвежда камиони за Вермахта, Булангер ги саботира, като поставя накрайника на маслената пръчка на неправилното място, което означавало, че много от камионите са безполезни.
Срещу изричните заповеди на германските окупационни сили Citroën продължи проучванията си, разработвайки това, което по-късно ще се превърне в 2CV, Type H фургон за доставка и новаторския семеен автомобил DS.
Обявен през 1948 г. емблематичният 2CV прави точно това, което Citroën иска, предоставя икономична алтернатива на коня за хората, живеещи в селска Франция. Евтина за купуване и евтина за поддържане, колата остава в производството до 1990 г. с почти 9 милиона 2CV и произведени варианти.
Друг пробив е DS, лансиран през 1955 г., който с френско произношение звучи същото като дези, френски за богиня!
Този невероятен автомобил е доста по-напред от своето време и все още има почитатели по целия свят, заради радикалния му, но красив дизайн, е бил представян в музеи, но под разкошния екстериор има някаква сериозна технология.
DS обявява:
Първата производствена кола с дискови спирачки
Хидравлична система за кормилно управление, окачване и спирачки
Хидропневматично самонивелиращо се окачване
Citroën продължава с иновации да надгражда наследството на Андре Ситроен и Пиер Булангер и днес наследството на Citroën живее с автомобили, създадени за живот, с усет, внимание към детайлите и поглед към бъдещето.