Архив

Volkswagen Commercial Vehicles представи e-Bulli Concept (2020)

Превозното средство се основава на T1 Samba Bus, 1966 г. – цялостно модернизиранаVolkswagen-e-Bulli_Concept-2020-1024-01

Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV)представи за първи път e-BULLI, изцяло електрическо превозно средство, което произвежда нулеви емисии по пътя. Оборудвано с компонентите на задвижващата система на най-новите електромобили на Volkswagen, концептуалното превозно средство се основава на T1 Samba Bus, произведена през 1966 г. и цялостно възстановена. Сцената за световната премиера трябваше да бъде Techno Classica 2020. Тъй като беше отложено, VWCV го представи практически. Партньорът на VWCV – eClassics, планира да предложи T1 конверсии и T1 комплектовани автомобили в стила на новия e-BULLI.

За тази цел инженерите и дизайнерите на VWCV сформираха екип, заедно с експерти от задвижващата система от Volkswagen Group Components и компанията eClassics, която е специализирана в преобразувания на електрически автомобили.

Като основа за бъдещия e-BULLI екипът избра автобус T1 Samba, произведен в Хановер през 1966 г., който преди конверсията си прекара половин век по пътищата на Калифорния. Едно беше сигурно от самото начало: e-BULLI трябваше да бъде Т1, който използва най-новите компоненти на системата за електрическо задвижване на Volkswagen Group. Този план вече е реализиран с e-BULLI. Превозното средство служи като пример за големия потенциал, който предлага тази концепция.

Volkswagen-e-Bulli_Concept-2020-1024-07Четирицилиндровият боксерски двигател с мощност 44 к. с. отстъпи в e-BULLI на безшумния електромотор на Volkswagen, доставящ 61 кВт (83 к. с.). Сравнението само на мощността на двигателите прави много очевидно, че концептуалният автомобил има напълно нови характеристики на задвижването, тъй като електрическият мотор е почти два пъти по-мощен от боксера. Нещо повече, с максимален въртящ момент от 212 Нм, новото задвижване осигурява повече от два пъти силата на оригиналния двигател T1 от 1966 г. (102 Нм). Максималният въртящ момент също е – както е типично за електрически двигатели – веднага наличен. И това променя всичко.

Никога досега не е имало „официален“ T1 толкова мощен като този e-BULLI. Нов в тази форма, той се превръща в безшумен крайцер, който съчетава очарованието на задвижваща система с нулеви емисии с несравнимия стил на класически Bulli.

Предаването на мощност става с 1-степенна скоростна кутия. Задвижващата система е съчетана със скоростния лост, който сега е разположен между седалката на водача и предната пътническа седалка. Настройките на селектора на автоматичната трансмисия (P, R, N, D, B) са показани до лоста. В позиция B водачът може да варира степента на възстановяване, т.е. на възстановяване на енергия при спиране. E-BULLI достига максимална скорост от 130 км в час (електронно ограничена). С оригиналната задвижваща система T1 има максимална скорост от 105 км в час.

Точно като двигателя на боксера на 1966 T1, комбинацията от скоростна кутия и електромотор, интегрирани в задната част на Volkswagen-e-Bulli_Concept-2020-1024-082020 e-BULLI, задвижва задната ос. Литиево-йонната батерия отговаря за захранването на електрическия мотор. Използваният енергиен капацитет на батерията е 45 kWh. Персонализирано за e-BULLI в сътрудничество с eClassics, система за силова електроника в задната част на автомобила контролира енергийния поток на високо напрежение между електрическия двигател и акумулатора и в процеса преобразува постоянен ток (DC) в променлив ток (AC). В допълнение, вградената електроника се доставя с 12 волта чрез така наречения DC/DC преобразувател.

Всички стандартни части на системата за електрическо задвижване са произведени от Volkswagen Group Components в Касел. Към това са добавени литиево-йонните модули, проектирани в Брауншвайг. Те се прехвърлят от eClassics в система за батерии, подходяща за T1. Както в новия ID.3 и бъдещия ID.BUZZ, високоволтовата батерия е поставена централно в пода на автомобила. Това оформление понижава центъра на тежестта на e-BULLI и по този начин подобрява неговите шофьорски характеристики.

Батерията се зарежда чрез гнездо за комбинирана система за зареждане (CCS). Той позволява зареждане с променлив или постоянен ток. При променлив ток, батерията се зарежда чрез променливотоково зарядно устройство с мощност на зареждане от 2,3 до 22 kW, в зависимост от източника на електричество. При прав ток, благодарение на CCS гнездото за зареждане на e-BULLI, високоволтовата батерия може да се зарежда и в пунктове за бързо зареждане с постоянен ток с до 50 kW зареждаща мощност. В този случай тя може да бъде заредена до 80 на сто за 40 минути. Пробегът с едно пълно зареждане на батерията е повече от 200 километра.

Благодарение на ново шаси за допълнителен комфорт, по-голяма безопасност и по-динамична работа в сравнение с T1, карането в e-BULLI се чувства напълно различно. Това е допълнително подобрено от шасито, което също е преработено: предни и задни оси с мулти-връзки с регулируеми амортисьори и подпори на амортисьора, плюс нова кормилна система и зъбно колело, и четири вътрешно вентилирани дискови спирачки допринасят за новата динамика.

Volkswagen Commercial Vehicles модифицира външния и вътрешния дизайн. Успоредно с новата система за електрическо задвижване е създадена интериорна концепция за e-BULLI, която е едновременно стилна и авангардна. Новият облик и съответните технически решения са разработени от проектантския център за търговски превозни средства на Volkswagen в сътрудничество с VWCV Vintage Vehicles и отдела за комуникации. Дизайнерите модернизираха екстериора на емблематичния автомобил с голяма чувствителност и финес, включително и му придадоха двуцветно боядисано покритие в ‘Energetic Orange Metallic’ и ‘Golden Sand Metallic MATTE’. Това са детайли като новите кръгли LED фарове с дневни светлини, чрез които се осъществява външно преобразуване в модерната ера. Отвън отзад има и LED индикатори за зареждане. Те сигнализират на шофьор, който върви до e-BULLI колко зарежда литиево-йонната батерия.

Volkswagen-e-Bulli_Concept-2020-1024-0bЕдва когато погледнете през прозорците в осемместния интериор, забелязвате, че някои неща не са такива, каквито можете да приемете, че са в T1. Дизайнерите преобразиха много от интериора, без обаче за секунда да загубят поглед от оригиналната концепция. Мястото за сядане е една от новите функции. В съответствие с външната боя, тя също е в два цвята: ‘Saint Tropez’ и ‘Saffrano Orange’.

Разположен в конзола между водача и предната пътническа седалка е новият лост за избор на автоматичната трансмисия. Тук също е интегриран бутонът за старт/стоп на електродвигателя. Масивна дървесина във вид на корабна палуба се използва за пода. Това впечатление се подсилва от големия панорамен сгъваем покрив.

Мястото за водача също е модернизирано чувствително. Новият скоростомер е базиран на оригинала, докато двуцифрен дисплей, интегриран в него, създава връзка с модерната ера. Този цифров дисплей в иначе аналоговия скоростомер предоставя на водача разнообразна информация, включително обхват. Светодиодите също така показват дали паркиращата спирачка е включена или щепселът за зареждане е включен. В центъра на скоростомера има малък, но прекрасен детайл: стилизиран символ Bulli.

Множество допълнителна информация се показва чрез таблет, интегриран в конзолата на покрива. Чрез Volkswagen ‘We Connect’ драйверът на e-BULLI може също да извика информация онлайн чрез приложение за смартфон или чрез компютър и съответния уеб портал, като за оставащо време на зареждане, текущ диапазон, изминати километри, време на пътуване, консумация на енергия и възстановяване. Музиката на борда идва от автентично изглеждащо ретро радио, което обаче е оборудвано с авангардни технологии като DAB +, Bluetooth и USB. Радиото е свързано със звукова система с компоненти извън полезрението, включително активен субуфер.