Архив

Samsung прави по-добра батерия от литиево-йонните

Технологията може да позволи на електромобил да измине 800 кмsamsung-sdi-battery-plant-in-xian-china_100555575_l

Samsung обяви миналата седмица, че разработва нови твърдотелни батерии, които могат да предложат двойно плътността на енергията на сегашните литиево-йонни батерии.

Това би бил голям пробив за електрическите автомобили. По-голямата енергийна плътност означава, че повече енергия може да се съхранява в даден обем, което позволява увеличаване на обхвата без увеличаване на физическия размер на батерията.

Samsung заяви, че тази технология може да позволи на електрически автомобил да измине 800 километра (близо 500 мили) на заряд, с продължителност на живота – 1000 цикъла на зареждане.

Твърдосъдържателните батерии са наречени така за техния твърд електролит, за разлика от течния електролит, използван в днешните литиево-йонни батерии.

Решението на компанията е композитен слой сребро-въглерод над анода. Това също позволи на изследователите да направят прототип с 50% по-малък обем от сравнима литиево-йонна батерия, според Samsung.

Докато Samsung в момента доставя акумулаторни клетки за електрически автомобили, компанията не обсъжда твърди производствени планове за тези твърдотелни клетки. Както при всички изследвания, обещаващите лабораторни резултати може да не доведат до изгоден за търговската мрежа продукт.

Няколко основни автомобилни производители проявиха интерес към твърдите акумулатори като начин за увеличаване на гамата от бъдещи електрически автомобили.

През 2019 г. General Motors получи правителствена помощ от 2 милиона долара за разработване на технологията, докато Volkswagen заяви, че планира да пусне в производство твърди батерии до 2025 година.

Toyota и Panasonic също се обединиха за разработване на твърди батерии. Toyota ги разглежда като жизненоважни за бъдещите електрически автомобили, но Panasonic възприема консервативно мнение, казвайки, че те може да не пристигнат след това десетилетие.