Архив

Продажбите на автомобили в Китай паднаха с 92% през февруари

Дилърите постепенно започнаха операциите през този месец

Член на персонала дезинфекцира превозно средство в сервизен център в Пекин, Китай, тъй като страната е засегната от огнището на коронавируса. Reuters

Член на персонала дезинфекцира превозно средство в сервизен център в Пекин, Китай, тъй като страната е засегната от огнището на коронавируса. Reuters

BBC

Продажбите на автомобили в Китай паднаха с 92% през първата половина на февруари, след като коронавирусът взе своето, според отрасловият орган за търговия.

Автокъщите останаха затворени, докато купувачите останаха настрана, за да предотвратят разпространението на смъртоносния вирус.

Продажбите на автомобили в цялата страна спаднаха с 96% през първата седмица на февруари до средната дневна стойност от едва 811 автомобила.

Китайската асоциация за пътнически автомобили (CPCA) заяви, че се надява продажбите да нараснат, тъй като повече салони отново се отворят.

„През първата седмица на февруари почти нямаше търговия на автомобили, тъй като повечето хора останаха у дома“, заяви генералният секретар на CPCA Цуи Донкшу.

Дилърите постепенно започнаха операциите през този месец, а органът за търговия с автомобили се надяваше, че продажбите се подобряват през втората половина на февруари.

Китайският производител на автомобили Geely току-що пусна „безконтактна“ услуга, която позволява на клиентите да купуват автомобилите си онлайн и да ги доставят директно до домовете си.

Китай е най-големият пазар на автомобили в света, който е продал малко над 21 милиона автомобила миналата година, според Statista. САЩ е вторият по големина пазар.

Дори преди смъртоносното огнище продажбите на автомобили в Китай бяха в упадък поради забавящата се икономика и търговското напрежение със САЩ.

Не само продажбите на автомобили са се понижили, производството също е сериозно прекъснато, като много от най-големите световни производители на автомобили предупреждават за закъснения.

Много автомобилни компании очакваха да започнат операциите в Китай тази седмица. Но дори онези фирми, които отново са отворили на някои места, предупредиха, че ще отнеме повече време, за да се върнат в пълния капацитет от очакваното.

Не само производителите на автомобили търпят прекъсвания в Китай, известен като „световната фабрика“. Глобалните производители също са изправени пред забавяне на производството, като Apple предупреждава за глобалния недостиг на доставки на iPhone…