Архив

Volvo продаде над 600 000 автомобила на платформата CMA

До 2025 г. половината му продажби ще бъдат електромобили, останалите – хибриди

CMA platform страничен изглед

CMA platform страничен изглед

Volvo Car Group, включително нейните стратегически филиали Lynk & Co и Polestar, произвеждат автомобили на базата на платформата Compact Modular Architecture (CMA), представена през 2017 г. До края на юли са продадени над 600 000 автомобила, базирани на платформата.

Платформата CMA, съвместно разработена от Volvo Cars и китайския Zhejiang Geely Holding (Geely), е пример за съвместното разработване, производство и поръчки, постигнато след придобиването от Geely на Volvo Cars на 2 август 2010 г.

Платформата направи своя дебют през 2017 г. с популярния Volvo XC40. Благодарение на своя модулен дизайн, платформата беше използвана за създаването на Lynk & Co 01, 02, 03 и 05, както и на чисто електрическия модел Polestar 2 и на първия изцяло електрически модел на Polestar 2020, XC40 Recharge.

Откакто XC40, базиран на CMA, беше представен през 2017 г., са продадени 302 856 броя.

Lynk & Co, съвместно предприятие между Volvo Cars, Zhejiang Geely Holding и Geely Automobile, представено през 2017 г., през юни 2020 г. продаде общо 309 255 от своите модели 01, 02, 03 и 05.

Geely Automobile, контролиран от Zhejiang Geely Holding, също произвежда превозни средства на платформата CMA. През юни 2020 г. тя беше продала общо 35 708 автомобила на базата на CMA.

Доставките на новата CMA-базирана Polestar 2, която ще започне през август, ще продължат да стимулират продажбите на тази успешна платформа.

От придобиването си от Geely преди десет години, Volvo Cars изцяло обнови продуктовата си гама от SUV-та, комбита и седани, и стана първият традиционен производител на автомобили, който се ангажира с изцяло електрифициране, подкрепен от въвеждането на своята гама за презареждане. Гамата предлага опция PHEV за всички модели автомобили на Volvo, като целта е до 2025 г. половината от нейния обем на продажби в световен мащаб да се състои от изцяло електрически автомобили, а останалите хибриди.

През последното десетилетие Volvo Cars трансформира бизнеса си, за да се превърне в глобален играч в автомобилната индустрия. Той увеличи световните си продажби от 449 255 през 2011 г. до над 700 000 през 2019 г.; удвои приходите си от 126 милиарда шведски крони (14,4 милиарда щатски долара) през 2011 г. на 274 милиарда шведски крони (31,3 милиарда щатски долара) през 2019 г. и засили оперативната си печалба от 1,6 милиарда шведски крони (183 милиона щатски долара) през 2011 г. до 14,3 милиарда шведски крони (САЩ 1.6 млрд. долара) през 2019г.

Компанията също разшири своята производствена и научно-изследователска мрежа по целия свят: макар да започна с два производствени завода и двигателен завод в Европа, сега има четири допълнителни производствени обекта и център за научноизследователска и развойна дейност в Китай, както и производствен завод в Съединени щати.

В следващите години Volvo Cars има за цел да се утвърди като лидер в електрификацията и до 2025 г. иска половината от общия си обем продажби да се състои от изцяло електрически автомобили, а останалите хибриди.

Той също така цели да установи нови форми на мобилност и очаква да играе водеща роля за безопасното въвеждане на технологии за автономно задвижване.