Архив

Рали-шампионите: Lancia Delta HF Integrale

От 1988 до 1993 г. –  5 световни титли на конструктори и 35 победиLancia_Delta_HF_Integrale_16V_-_Gruppe_A_Rallye_WM

Производител е Lancia, Италия. Категория Световен рали шампионат. Клас група А„ Производство от 1988 до 1993 г.Заменя Lancia Delta HF 4WD . Пилоти Мики Биазон, Юха Канкунен, Марку Ален, Дидие Ауриол, Андреа

Lancia Delta HF Integrale е спортна версия на Delta на Lancia, изрично предназначена за участие в Световното първенство по рали, първенство, в което се състезава от 1988 до 1993 г., като получава 5 световни титли на конструктори и 35 победи.

На автомобилното изложение във Франкфурт през септември 1987 г. беше представена първата еволюционна стъпка на Delta HF 4WD: преименувана на Delta HF Integrale, тя беше актуализирана в някои детайли, както стилистични, така и механични. Външно новата версия беше разпозната по разширените калници, новия дизайн на броните и страничните поли, новите предни въздухозаборници и на капака, лети джанти от 15 вместо 14 инча.

Що се отнася до механичната част, беше подобрено окачването и спирачната система. Мощността на турбокомпресора и охлаждането с двигател от 1995 см³ достигна 165 к. с. до 185 к .с. благодарение на приемането на турбина Garrett T3 и обновеното електронно управление.

Екипажът на Биазион отпразнува триумфалния дебют на Delta HF Integrale 16v на ралито Sanremo през 1989 година.

делтаТази версия на делтата на Lancia е представена през октомври 1987 г. с изричната цел да участва в Световното първенство по рали, започващо от сезон 1988 г. Автомобилът е пряка еволюция на Delta HF 4WD, модел, който успешно участва в изданието от 1987 г. чрез монополизиране заглавията на марките и диригентите, последната с Юха  Канкунен.

След като повтаря и двете световни рали титли през 1988 г., Delta HF Integrale „8v“, беше подобрена допълнително през следващата година благодарение на въвеждането на новия двигател с 4 клапана на разпределение на цилиндъра: сега се нарича официално Delta HF Integrale 16v, той дебютира в края на шампионата през 1989 г. на ралито в Санремо, където благодарение на напускащия световен шампион Мики Биазион постигна незабравима победа след изключително завръщане над Алекс Фиорио и Карлос Сайнц. Автомобилът продължи да жъне повтарящи се успехи през следващите две години.

Няколко седмици след успешното завършване на сезона през 1991 г. по британските черни пътища на RAC Rally, на 18 декември Lancia обяви оттеглянето си от състезания, въпреки факта, че вече е готова нова актуализация на базата на Delta. Така за 1992 г. е решено да се предадат всички материали на официалния състезателен отдел на Мартини Рейсинг, който от исторически спонсор се превърна в истински отбор благодарение на техническата поддръжка на Jolly Club, най-важния сателитен екип на Lancia на времето и вече присъстват в официално качество в продължение на няколко години на състезания.

Сезонът 1992 г. е дебют на Delta HF Integrale „Evoluzione“ – дълбоко обновена кола в сравнение с предците си, особено що се отнася до геометрията на окачването. Тя завърши на подиума във всичките десет състезания, включени в шампионата на конструкторите, като спечели осем победи и четири двойки; в края на годината дойде шеста поредна титулярна купа за Lancia, дкато в шампионата на пилотите Канкунен и Дидия Ауриол завършиха съответно на второ и трето място, след дръзкия финал на сезона, който даде титлата на Сайнц.

През 1995 г. Delta Evo постигна още две победи в 2-литровото световно първенство по рали FIA, в Акропола с Арис Вовос и в Аржентина с Хорхе Рекалде.

Lancia Delta HF Integrale доминира над сцените на Световното първенство по рали, продължавайки, без прекъсване, серията от успехи, стартирана през 1987 г. от Lancia Delta HF 4WD. Към световните титли при пилотите и конструкторите, спечелени през 1987 г., се добавят още 5 поредни Световни първенства за конструктори на рали (от 1988 до 1992 г.) и 3 световни първенства за рали водачи, сред които два пъти за Мики Биазион. Само през 1990 и 1992 г. шампионатът при водачите не е прерогатив на водач на Lancia: и в двата случая той бе спечелен от испанеца Карлос Сайнц.