Архив

Рали-шампиони: Fiat 131 Abarth Rally

Направен в сътрудничество между Fiat, Bertone и AbarthFiat_131_Abarth_010

През 1976 г. са направени 400 екземпляра на Fiat 131 Abarth Rally за хомологация. Тези коли са построени в сътрудничество между Fiat, Bertone и Abarth. Bertone взе частично изпълнени две стандартни каросерии от производствената линия в Mirafiori, монтира пластмасови калници отпред и отзад, пластмасов капак и багажник и модифицира металната конструкция, за да приеме задното независимо окачване. Автомобилите бяха изцяло боядисани и след това доставени обратно в специалния завод на Ривалта, където получиха механиката на Abarth.

Уличната версия на колата използва DOHC 4 клапана на цилиндрова производна на стандартния двигател с двойни гърбици, оборудван с двоен карбуратор ADF Weber, произвеждащ 140 к. с. при 6400 об/мин и 172 Нм при 3600 об/мин въртящ момент. Уличните автомобили използваха стандартната скоростна кутия без синхромеш (Регламентите за типовите рали изискват използването на същия тип синхромеш на състезателните автомобили, както на уличните версии) и безнадеждно недоразвитата спирачна система на малкия Fiat 127.

Автомобилите използваха сух картер смазване и механично впръскване на гориво Kugelfischer. В спецификациите за състезание, двигателят произвежда до 240 к. с. през 1980 г., с кола пилотирана от Валтер Рьол в Световното първенство.