Архив

Къде е българският E-Scooter Hobo след една година на пазара

Hobo увеличи своя автопарк до 250 превозни средства, добавяйки нов моделHobo-780x439

Източник: trendingtopics.eu

През септември 2020 г., една година след официалното си пускане на българския пазар, местният доставчик на електрически скутери Hobo увеличи своя автопарк до 250 превозни средства, добавяйки нов модел, който има няколко интересни нови функции като сменяеми батерии, зарядно за мобилен телефон, по-голямо предно колело за зимния сезон и подсилена цялостна структура.

Hobo стартира през втората половина на 2019 г., към днешна дата компанията е набрала над €350 000 за разлика от конкурентите – Lime и Bird, и остана по улиците на София по време на карантинния период на коронавирус.

През есента на 2020 г. Hobo отчита над 12 000 активни потребители и близо 130 000 километра изминати от пътуващи в София. Средно пътуващите прекарват 13 минути на скутер, за да се преместят от едно място на друго, и отново средно, превозното средство получава 4 лева (малко над 2 евро) на пътуване.

hoboo-e1602567785469-820x461Hobo 2.0 е от няколко седмици по софийските улици.

Основателят Теодор Рачев е категоричен, че компанията ще продължи да се фокусира върху устойчив и не непременно изключително бърз растеж. Разбира се, както при всеки друг скутер бизнес, разходките на ден са ключов показател за успеха на Hobo и един от основните механизми за привличане на нови ездачи включва тясно сътрудничество с общините и местните партньори.

Към днешна дата Hobo е развил партньорства с над 30 организации и чрез сътрудничеството си със Столична община стартъпът за електронна мобилност е получил 150 места на ключови места в столицата. Зеленият стартъп е договорил и ексклузивни места пред ресторанти, хотели и коворкинг пространства, като някои от доставките на онлайн платформата за поръчка на храна Foodpanda пристигат също чрез електрическите скутери на Hobo.

Сега Hobo възнамерява да удвои този подход и да постави допълнителен акцент върху работата съвместно с бизнеса на пазара. „Важен следващ крайъгълен камък за нас, когато става въпрос за партньорства с частния сектор, е нашата B2B стратегия и предложение, които в момента разработваме и се стремим да завършим до края на 2020 г., както концептуално, така и по отношение на софтуера. Това ще даде ново измерение на нашата услуга за споделено използване на електрически скутери “, казва Братан Братанов, стратег за бизнес развитие в Hobo.

„Нашата амбиция е да предоставим услугата и на други пазари в страната. Вече сме в контакт и дискусии с няколко други града в България. Надяваме се, че до края на 2020 г. жителите на поне още един град ще могат да се възползват от скутерите Hobo“, споделя Братанов пред Trending Topics SEE.

Едно от основните предизвикателства пред Hobo остава същото – промяна на перспективата на хората за скутери като вид транспорт, затова компанията ще реализира поредица от кампании в тази посока.