Triggo разкрива леко превозно електросредство с регулируема ширина
При 148 см и скорост до 90 км в час може да намали ширината до 86 см
Полската компания Triggo е разработила електрическо леко превозно средство за големи градове, което може да се прибира в ширина от 148 до 86 сантиметра, ако е необходимо благодарение на променливо шаси. Triggo първоначално е насочен към пазара за споделяне на превозни средства с 1 + 1-седалка.
Лекото електрическо превозно средство, предназначено за система със сменяеми акумулатори, ще се състезава в класа на превозните средства L7E, категорията за леки превозни средства с максимално тегло без товар в 400 килограма (без батерии) в електрическите превозни средства.
Triggo определя обхват до 100 километра. Според полската компания пет превозни средства се вписват в конвенционален паркинг, когато се сгънат, така да се каже. В момента се предлага напълно функционална предварителна версия на автомобила, разкри Triggo в съобщение за печата по електронната поща. Серийното производство може да започне още през 2021 година.
На борда на електрическото превозно средство с дължина 2,6 метра има два електродвигателя с по 10 кВт всеки (но поради спецификациите на клас L7E, мощността на системата е намалена до 15 кВт) и сменяема батерия с 8 кВтч. Докато самият модел тежи 400 килограма (без да включва 130-килограмовата батерия), производителят оценява максимално разрешеното тегло на 750 килограма.
Полското превозно средство е предназначено да се откроява от конкуренцията предимно чрез променлива ширина: В режим на движение лекото електрическо превозно средство е с ширина 148 сантиметра и може да достигне скорост до 90 км в час. Режимът на маневриране намалява ширината до 86 сантиметра, което свива кръга на завъртане до 3,5 метра. Тази функция за маневриране в задръствания и на паркинги; съответно скоростта е ограничена до 25 км в час. Според производителя, за по-бързи скорости и способност за завиване е от решаващо значение да се осигури на автомобила необходимата стабилност чрез колелата, които се разделят допълнително в пътния режим.
Визуално Triggo е избрал, освен всичко друго, изцяло остъклена кабина. Вътре водачът не намира волан, а кормило.
Поради тези характеристики – цифрова система за управление и система за подмяна на батерията – моделът е идеално подходящ за предстоящите нови услуги за градска мобилност, като робот-такси услуги. Полският производител казва, че не цели само да продаде автомобила, но и да го лицензира. Triggo твърди, че притежава патенти в ЕС, САЩ, Япония, Китай и Индия.
„И в Европа, и в света сме свидетели на увеличаване на интереса към продажбите на електрически автомобили, които са екологични. Това, съчетано с конкурентните предимства на Triggo, ни дава големи надежди за успеха на проекта, комерсиализацията на който искаме да започнем скоро “, казва Рафал Будвейл, председател на борда и основател на Triggo. Той вижда пандемията Covid-19 като възможност: „Разбира се, не знаем как ще протече световната икономика, но след пандемия много неща могат да се променят в ежедневието ни. Освен всичко друго, отвращението на потребителите към обществения транспорт като място с висок риск от заразяване може да се увеличи. От своя страна градовете ще насърчават по-малки и по-екологични транспортни средства, за да се избегне парализа. Такова решение може да бъде Triggo, което в момента няма конкуренти в света, които имат подобни възможности. “
Но всъщност автомобилът на Triggo има известна конкуренция, въпреки че трябва да се каже, че мащабируемата ширина на Triggo наистина е уникална продаваща точка. В Германия ACM City е разработен по проект Adaptive City Mobility 2 и е градско електрическо превозно средство с подобен подход в няколко аспекта: ACM City е разработен във връзка с интелигентен софтуер и хардуерна система, както и с ниско-волтова система за обмен на батерии и е сходна с теглото на Triggo. Освен това наскоро Citroën представи Ami, превозно средство от класа на превозните средства L7E Въпреки че Ami няма система за смяна на батерията, която несъмнено е актуална за съвременните предизвикателства в областта на инфраструктурата и енергията, Ami тежи само 485 килограма, включително батерията и вече е готов за серийно производство.