Архив

Байдън – за драстична промяна на политиката в областта на околната среда

Обещани 400 милиарда долара за преход към чиста енергия, модерни технологии и електрически превозни 106777386-1604447752669-gettyimages-1271585023-a67i6959_2020090921929902средства

500 000 нови пункта за зареждане на електрически превозни средства до края на 2030 г.

Насърчаване купуването на електрически автомобили чрез данъчни кредити

(Reuters) – Кандидатурата  за президент на Демократическата партия Джо Байдън за Белия дом е драстична промяна в политиката на САЩ в областта на околната среда.

Климатичният план на Байдън включва обещанието за възстановяване и напредване на по-строги стандарти за икономия на гориво, които бяха въведени по време на администрацията на Обама, но отменени от Тръмп.

Съгласно правилата на Обама от 2012 г. производителите на автомобили трябва да намалят емисиите на въглероден диоксид за пътнически и лекотоварни автомобили с 3,5% годишно от 2017 до 2021 г. и с 5% годишно от 2022 до 2025 г. На Калифорния е разрешено да определи своя, по-строга нула -емисионни стандарти, които се следват от 12 други щати на САЩ.

Планът на Байдън гласи, че ще работи по стандартите за икономия на гориво, които надхвърлят тези, определени от администрацията на Обама, но не е предоставил допълнителни подробности. План от юни от Камарата на представителите на САЩ, ръководен от демократите, предлага намаления с поне 6% годишно, започвайки през 2026 г.

Байдън обеща 400 милиарда щатски долара публични инвестиции за преход към чиста енергия, включително модерни батерийни технологии и електрически превозни средства.

Според плана на Байдън федералното правителство ще подкрепи щатите и местните служители да построят 500 000 нови пункта за зареждане на електрически превозни средства до края на 2030 г.

Това ще отбележи значително увеличение спрямо настоящата инфраструктура за зареждане на САЩ, която наброява 87 600 точки за зареждане, според данните на Министерството на енергетиката на САЩ. За сравнение в момента Европейският съюз има 192 000 пункта за зареждане, според Европейската асоциация за алтернативни горива.

Байдън заяви, че иска да насърчи потребителите да купуват електрически автомобили чрез данъчни кредити. Понастоящем федералното правителство на САЩ субсидира електрически автомобили с данъчна облекчение от 7500 долара за първите 200 000 автомобила, които продава автомобилен производител.

Досега само Tesla Inc TSLA.O и General Motors са изпълнили условията. Субсидиите за Tesla приключиха в края на 2019 г., докато субсидиите за GM изтекоха на 31 март.

Конгресът в края на 2019 г. отказа да разшири ограничението до 600 000 електрически автомобила на производител на автомобили.

Байдън заяви, че иска данъчният кредит да е от полза за потребителите от средната класа и да даде приоритет на закупуването на автомобили, произведени в Америка.

Това може да представлява предизвикателство за някои производители на автомобили, различни от Tesla. Ford планира да изгради много от бъдещите си електрически превозни средства в Мексико и Канада. GM планира електрически модели Cadillac и Hummer на първокласни цени на стойност над 100 000 долара.

Байдън също така заяви, че иска да създаде програма за отстъпки, която да насърчи американците да търгуват по-старите си, замърсяващи коли за нови електрически превозни средства.

Този план може да бъде моделиран след програма от 450 млрд. долара, въведена от демократите на Сената на САЩ миналата година, насочена към замяна на 63 милиона автомобила, задвижвани с газ, с електрически превозни средства в рамките на 10 години. Според плана потребителите ще получат отстъпка от най-малко 3000 долара за търговия с автомобила си.

Байдън каза, че неговият климатичен план цели да създаде 1 милион нови работни места в автомобилната индустрия, от доставчици до производители и инфраструктура.

През април синдикатът на Обединените автомобилни работници (UAW), представляващ над 400 000 активни членове, надеждно подкрепи кандидата за президент на Демократическата партия. Но близо една трета от членовете на UAW се противопоставиха на препоръката на техния съюз на изборите през 2016 г., като гласуваха за Тръмп. Много автомобилни работници са загрижени, че преминаването към електрически превозни средства ще унищожи работните им места.

Не е ясно как Байдън би прекратил търговската война с Китай, която ограничи потока на американския износ на превозни средства и авточасти. Екипът на Байдън заяви, че ще „преоцени“ митата върху вноса на китайски автомобили, части и материали.

Откакто тези тарифи бяха наложени, цените се повишиха на материали като стомана и алуминий, докато производствените работни места намаляха, според Федералния резерв.

Байдън вероятно ще предприеме многостранен подход със съюзническите страни, за да притъпи икономическото влияние на Китай чрез по-силна подкрепа за Световната търговска организация (СТО) и прилагане на съществуващите търговски правила, според Центъра за автомобилни изследвания.

Очаква се Байдън също да потърси членство на САЩ в Транстихоокеанското партньорство (TPP).