Архив

Peugeot 405 T16 предшества 508 Peugeot SPORT ENGINEERED

Най-великото превъплъщение на концепцията за спортен седан през 90-теDOS2017FIG-00365_0007

С постоянно задвижване на 4-те колела, 220 к.с. и максимална скорост от 235 км/ч, елегантното Peugeot 405, налично в спортна версия T16 в началото на 90-те години на миналия век, е идеалният автомобил за всеки, който търси семеен модел с динамично представяне.

Peugeot 405 T16 е предвестникът на 508 Peugeot SPORT ENGINEERED, който беше показан от марката навръх 210-тата ѝ годишнина.

30 години по-късно, в ерата на енергийния преход, този автомобил пренаписва концепцията за спортен седан с 360 к. с., благодарение на комбинираната мощност на двигателя с вътрешно горене и двата електрически мотора отпред и отзад.

Удоволствието от шофирането винаги е било в ДНК-то на Peugeot. Чрез Peugeot SPORT ENGINEERED марката се стреми да дефинира нов тип представяне, като създава машини, чиято електрическа мощност генерира нови усещания и преживявания зад волана. С версиите с върхово представяне на Peugeot 508 седан и SW, Peugeot разкрива първата глава от историята на Peugeot SPORT ENGINEERED.

Като перфектно съчетание от спортен дух и технологии Peugeot пренаписва правилата за една обновена, отговорна динамика: нео-динамика.

DOS2017FIG-00365_0013Ако погледнем назад, темата за спортен седан с динамично представяне не е нова за Peugeot. В началото на 90-те години се ражда най-спортната версия на Peugeot 405. От момента на лансирането си през 1987 г. Peugeot 405 носи гените на спортния седан, но радикална версия никога не е била предлагана. През 1993 г. е лансирана версия T16, чийто акроним е от съществено историческо значение, тъй като носи завета на Peugeot 405 Turbo 16, два пъти победител през 1989 и 1990 г. в рали Париж-Дакар, но също и в състезанието за изкачването на Пайкс Пийк през 1988 и 1989 г. Тогава той наследява Peugeot 205 Turbo 16, двукратен световен шампион в ралита група B и двукратен победител в Париж-Дакар през 1987 и 1988 г.

Peugeot 405 T16 е оборудвано с високоусъвършенстван двигател, идеален за клиенти, които искат да съчетаят предимствата на удобен семеен седан с тези на спортен автомобил, който носи максимално удоволствие зад волана. Тази версия на 405 предлага безпрецедентна динамика за модел от този тип.

Оборудвано с 2-литров, 4-цилиндров двигател с турбокомпресор Garett , Peugeot 405 T16 достига изходна мощност от 196 к.с., която може да бъде увеличена до 220 к.с., благодарение на повишеното налягане, предоставяно от функцията „overboost“. Показателите му са брилянтни с максимална скорост от 235 км/ч и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 7 секунди, до голяма степен благодарение на постоянното задвижване на всички колела и виско съединителя, който, контролира приплъзването и разпределя въртящия момент в съотношение 53% отпред и 47% отзад.

За да не бъде помрачена отличната работа, свършена от Pininfarina, спортната версия на Peugeot 405 не е твърде DOS2017FIG-00365_0003отличителна. Това означава, че тя няма широките арки на колелата, които носи стандартното 205 Turbo16 например, но вместо това има силует, който поддържа нейната елегантност. Единствените разлики са 16-инчовите олекотени алуминиеви джанти с пет спици – вместо стандартните 15-инчови – и почистващата система на предните фарове като стандартно оборудване, които позволяват и на най-запалените ентусиасти да я разпознаят от пръв поглед. 405 T16 е наследило извитите панели, предната и задната броня и обновения, по-аеродинамичен спойлер от своя предшественик Peugeot 405 Mi16. Неговата визитна картичка може да се види отзад, на капака на багажника, носеща името на модела и червения надпис „T16“.

Peugeot 405 T16 е върхов за гамата модел, технологично модерен и способен да вдъхновява онези, които го шофират, без да се отказва от своите елегантни линии и забележителния комфорт за всички пътуващи.

Произведените бройки са 1046, което го прави търсен модел за колекционерите.

В по-общ план Peugeot 405 е огромен търговски успех, спечелил наградата Автомобил на годината за 1988 г. и вдъхновил различни състезателни версии:

Версия на 405 T16 с мощност, увеличена до 660 к. с., печели състезанието за най-високо изкачване в света, Пайкс Пийк, през 1988 и 1989 г. с Ари Ватанен и след това с Роби Унсер зад волана. Изкачването на Ватанен през 1988 г. бие предишния абсолютен рекорд, непокоряван 5 години, и става тема на филм, въз основа на който Жан-Луи Мори създава великолепния късометражен филм „Climb Dance“.

Peugeot 405 Turbo 16 (според пълното изписване) Rally-Raid, купе, вдъхновено от седана 405, замества 205 Turbo 16 в пясъците на Африка и печели две поредни състезания Париж-Дакар през 1989 и 1990 г. с Ари Ватанен зад волана.

Бел. авторът:Помня как, когато излезе моделът, получих направо от производителя прескида за новия модел. Тогава още нямаше вносител в България…