Fiat Chrysler и PSA завършиха сливането и станаха Stellantis
Таварес с първа пресконференция като изпълнителен директор на Stellantis на 19 януари
Reuters
МИЛАНО – Fiat Chrysler Automobiles и PSA Group завършиха свързването си за 52 милиарда долара и официално се вляха в Stellantis на 16 януари.
Сливането ще създаде автомобилна група с комбинирани годишни продажби от около 8,1 милиона автомобила и достатъчно дълбоки джобове, за да финансира преминаването към електрическо шофиране и да се изправи пред по-големите конкуренти Toyota и Volkswagen Group.
„Сливането между Peugeot S.A. и Fiat Chrysler Automobiles N.V., което ще доведе до създаването на Stellantis N.V., влезе в сила днес“, се казва в изявление на двамата автомобилни производители.
Отне повече от година на италианско-американските и френските производители на автомобили да финализират сделката, през която световната икономика беше засегната от пандемията COVID-19. За първи път те обявиха плановете си за сливане през октомври 2019 г.
Акциите в Stellantis ще започнат да се търгуват в Милано и Париж на 18 януари, а в Ню Йорк – на 19-и. Изпълнителният директор на PSA Карлос Таварес ще проведе първата си пресконференция като изпълнителен директор на Stellantis на 19-и, след като бие камбаната на NYSE с председателя на Stellantis Джон Елкан, който е председател на FCA.
Анализаторите и инвеститорите насочват вниманието си към начина, по който Таварес планира да се справи с огромните предизвикателства пред групата – от излишния производствен капацитет до лошото представяне в Китай.
FCA и PSA заявиха, че Stellantis може да намали годишните разходи с над 5 милиарда евро (6,1 милиарда долара) без затваряне на заводи, а инвеститорите ще искат повече подробности за това как ще го направят.
Както всички световни производители на автомобили, Stellantis трябва да инвестира милиарди през следващите години, за да трансформира гамата си превозни средства за електрическата ера.
Но се очертават други належащи задачи, включително съживяване на изоставащото състояние на групата в Китай, рационализиране на огромната глобална империя и справяне с огромния свръхкапацитет.
Главният изпълнителен директор на FCA Майк Манли, който ще ръководи ключовите операции на Stellantis в Северна Америка, заяви, че 40 процента от очакваното полезно действие на производителя на автомобили ще дойде от сближаване на платформи и задвижвания и от оптимизиране на инвестициите в научноизследователска и развойна дейност, 35 процента от спестявания при покупки и други 7 процента от икономии от търговски операции и общи разходи.