Архив

Акциите на General Motors Co – до най-високото си ниво след фалита през 2010 г.,

Автомобилният производител обяви навлизането си в бизнеса за електрически превозни средства6290a73d525011921b1b47302de41572

ДЕТРОЙТ (Reuters) – Акциите на General Motors Co скочиха до най-високото си ниво  след фалита през 2010 г., тъй като автомобилният производител обяви навлизането си в нарастващия бизнес за доставка на електрически превозни средства.

След като главният изпълнителен директор Мери Бара очерта плановете за първите търговски микробуси BrightDrop на GM, които ще бъдат доставени на FedEx по-късно тази година, акциите на GM се повишиха до $48,95, като тласнаха пазарната капитализация на компанията над 68 млрд. долара.

Новият бизнес за доставка на BrightDrop ще постави GM в пълна конкуренция в търговския сектор с конкурентния Ford Ford Co, както и стартъпи като Rivian, Arrival и Canoo, които разработват електрически търговски превозни средства за клиенти, вариращи от Amazon до Hyundai Motor.

Подхранвана отчасти от пандемията COVID-19, GM изчислява, че американският пазар за доставка на колети и храна ще се изкачи до над 850 милиарда долара до 2025 г.

Работници от General Motors поставят батерията на Chevrolet Bolt EV в завода в Орион, Мичигън - REUTERS

Работници от General Motors поставят батерията на Chevrolet Bolt EV в завода в Орион, Мичигън – REUTERS

Бара каза, че BrightDrop ще предложи на клиентите за доставка и логистика като FedEx гама от продукти и услуги, които използват експертния опит на автомобилния производител в областта на електрификацията и управлението на автопарка.

BrightDrop EV600 ще използва версия на акумулаторната система Ultium на GM, която ще захранва много от бъдещите електрически превозни средства на компанията, включително пикапа Hummer EV и кросоувъра Cadillac Lyriq.

Бара представи BrightDrop онлайн в годишното шоу на CES за технологии и приспособления.

Като част от презентацията на Бара, ръководителят на дизайна на GM – Майк Симко, беше домакин на виртуално разкриване на две концепции на Cadillac, захранвани от батерии: летящ автомобил и  совалка с плъзгащи се врати. Симко каза, че Cadillac също работи върху луксозен електрически двуместен автомобил.

В брифинг преди шоуто Пам Флетчър, вицепрезидент на GM за глобални иновации, заяви, че BrightDrop EV600 е голям, специално създаден фургон за доставка, който ще има пробег от 400 км между зарежданията, с дълъг списък от усъвършенствани функции за безопасност и вградена интернет свързаност.

За разлика от Cruise, самоуправляващото се стартиращо предприятие в Сан Франциско, което е мажоритарна собственост на GM и развива бизнес с роботокси, BrightDrop не планира да управлява собствен автопарк. Той ще се съсредоточи върху доставката на електрически микробуси и свързаните с тях услуги на търговските клиенти.

Източник, запознат с подробности за EV600, заяви, че ще споделя основната архитектура на каросерията с Hummer EV и редица други големи GM камиони и джипове, които ще се появят на пазара през следващите три години.

Първите 500 бройки ще отидат за FedEx до края на годината, като доставките за други клиенти започват в началото на 2022 г., каза Флетчър.

Семейството на търговските микробуси BrightDrop в крайна сметка може да включва по-малък модел, предназначен за доставки на средни разстояния и по-голям модел, предназначен за бързо товарене и разтоварване, каза тя.

През ноември GM заяви, че ще предизвика Tesla с увеличени разходи и ускорени цели за производство на превозни средства. По-високата инвестиция ще бъде финансирана от разширен пикап и производство на SUV.

GM заяви, че планира да увеличи разходите за електрически и автономни превозни средства до 27 млрд. долара до 2023 г., което е с 35% повече от разкритите по-рано планове. Производителят на автомобили в Детройт ще предложи 30 електромобила в световен мащаб до 2025 г. и иска да надвиши годишните продажби от 1 милион електромобила в Китай и САЩ дотогава.