Архив

Самоуправляваща се соларна совалка от EasyMile & Sono

„Нов вид енергийно ефективен транспорт“

Easymile EZ10 Sono-2021

Easymile EZ10 Sono-2021

electrive.com

Френският EasyMile и германската Sono Motors искат да разработят самоуправляваща се совалка, задвижвана от слънцето. Базирана на EasyMile’s EZ10, совалката ще носи патентованата слънчева технология на Sono. Ако концепцията работи, тя може да стигне до 30 държави.

Това е броят на пазарите за износ, за които EasyMile твърди, че вече обслужват EZ10. За Sono Motors стартиращата компания току-що представи нови прототипи на CES и заяви, че е отворена за лицензиране. EasyMile беше първи на линия.

Слънчевата технология на Sono работи чрез инсталиране на слънчеви клетки в гъвкави полимери, а не в стъкло. Това го прави по-лек, здрав, по-евтин и по-ефективен от всеки друг слънчев автомобил, твърди компанията. Едновременно с това Sono пояснява, че панелите на слънчевите тела не могат да заменят традиционните методи за зареждане, но могат да намалят броя на интервалите на зареждане.

Така че засега остава неясно колко по-голям обхват могат да дадат соларните клетки на совалката EasyMile. В съобщението се казва, че времето за зареждане може да бъде „драстично съкратено с новата слънчева технология“. В момента операторите трябва да включат EZ10 за около шест часа, за да се заредят напълно от празно. След това батерията издържа до 16 часа бавно шофиране.

EasyMile и Sono се надяват, че тази комбинация ще доведе до „нов вид енергийно ефективен транспорт“ – който всъщност не изглежда твърде далеч. Новото партньорство може да спомогне за допълнително намаляване на разходите. Началната цена е 25 000 евро в момента.

EZ10 превозва до шест души, но може да побере над дузина пътници, плюс човешки „оператор“ за всеки случай. EasyMile твърди, че те вече работят на автономност на ниво 4 без драйвер. Автономното превозно средство има максимална скорост от 45 км в час, но първоначално ще има максимална скорост от около 20 – 25 кмв час.

За Sono Motors някои могат да си припомнят стартиращия в Мюнхен негов електрически автомобил Sion със слънчеви клетки. Те са преживели тежко време с облаци, заплашващи с фалит, надвиснали над тях в края на 2019 г. Оттогава са се възстановили с нова концепция за финансиране. Само година по-късно фирмата каза, че са получили около 100 милиона евро капитал. Стартъпът също така е събрал около 12 400 предварителни поръчки за своя слънчев електрически автомобил Sion.

easymile.com