Архив

След като Opel отново печели, изпълнителният директор очаква международна експанзия

Германският автомобилен производител е насочен към пазари, където родителският Stellantis има

Малкият автомобил Opel Corsa е един от най-успешните международни модели на марката, като продажбите се утрояват на неевропейски пазари през 2020 г. спрямо 2019 г. Той ще води усилията за разширяване на Opel в Япония.

Малкият автомобил Opel Corsa е един от най-успешните международни модели на марката, като продажбите се утрояват на неевропейски пазари през 2020 г. спрямо 2019 г. Той ще води усилията за разширяване на Opel в Япония.

инфраструктура

След три поредни години печалба в Opel, изпълнителният директор Майкъл Лохшелер се фокусира върху разширяване на продажбите на своята марка извън Европа, особено на пазари, където компанията майка Stellantis вече има инфраструктура за продажби и финансиране.

Планът за оздравяване PACE на Opel, който беше въведен през 2017 г., когато PSA Group купи марката, която губеше пари при General Motors, призова поне 10% от продажбите на Opel да бъдат извън Европа до средата на 2020-те.

Въпреки пандемията от коронавирус, която доведе до рязък спад в световните продажби на автомобили, Opel увеличи продажбите извън Европа с 49% до над 55 000 бройки.

Тази цифра представлява около 8% от общите продажби на Opel от 632 687, според данни на Stellantis. От неевропейските продажби 52 408 са в региона на Близкия изток/Африка, 1323 в Евразия и 1056 в Латинска Америка.

Лохшелер каза, че Opel се надява да надгради това увеличение, въпреки че посочи, че допълнителен ръст от 50% може да бъде по-труден за постигане. Той каза, че докато Opel се чувства добре по отношение на определени пазари, икономическото развитие в страни като Турция изисква по-внимателно наблюдение.

Миналия месец Opel заяви, че продажбите на малкия автомобил Corsa са се утроили на неевропейските пазари през 2020 г. спрямо 2019 г. и заяви, че ще бъде водещ в усилията за разширяване на марката в Япония.

Лохшелер каза, че това, че е немска марка, може да помогне на Opel да се утвърди на много пазари.

„Това ви дава определено ниво на цени и можете да ги определите малко повече на пазара, а това доказва силата на марката“, каза Лохшелер в интервю (виж по-долу) за Automotive News Europe.

Прочетете пълното интервю на Automotive News Europe с изпълнителния директор на Opel Майкъл Лохшелер тук.

„Другата голяма полза, която имаме, е, че можем да излезем на пазари, където Stellantis вече е там, за да можем да използваме инфраструктурата“, добави той. „Не трябва да започваме от нулата.“

Лохшелер каза, че планира да предприеме подход „стъпка по стъпка, пазар по пазар“. „Не е, че един пазар променя картината напълно“, каза той. „Но ако го направите пет, шест пъти, това добавя обем и рентабилност.“.

Марката планира да навлезе на повече от 20 нови пазари за износ до 2022 г., включително в Азия, като Япония, и в Южна Америка, каза Лохшелер. През февруари 2020 г. компанията разшири присъствието си в Латинска Америка, като пусна четири модела в Колумбия и Еквадор.

Лохшелер посочи Северна Африка и Турция като региони, където автомобилите, разработени за Европа, „работят изключително добре“, сравнявайки тези региони с Русия, където може да се наложи продуктите да бъдат адаптирани към предпочитанията на клиентите и производителите на автомобили да имат високи вносни мита, освен ако не локализират производството и снабдяването с части в рамките на страната.

Той каза, че Stellantis също обмисля дали Opel може да помогне на групата да съживи сигнализиращите продажби в Китай, където германските първокласни марки в миналото са се справяли добре, въпреки че все още не е взето решение.

„Изисква по-подробна работа“, каза той за това дали Opel ще навлезе отново на китайския пазар, след като се оттегли през 2015 г. под управлението на GM. „Да бъдеш германска марка очевидно е полезно, но не е, че можеш да кажеш, че всяка германска марка ще се справи добре в Китай.“.