Архив

BMW представя футуристична перспектива с i Vision Circular

Как производителят вижда компактния автомобил през 2040 г.bmw-i-vision-circular-01

Източник: bmwgroup.com

С i Vision Circular, BMW направи предварителен преглед на това как автомобилният производител си представя компактен автомобил през 2040 г. – с акцент върху устойчивостта и лукса. Концепцията напомня на i3 в много отношения, но се казва, че има предвид бъдещето.

„Четириместният автомобил е напълно електрически задвижван и показва просторно вътрешно пространство с дължина около четири метра. В същото време той е последователно проектиран според принципите на кръговата икономика и по този начин символизира амбициозния план на BMW Group да стане най -устойчивият производител за индивидуална премиум мобилност.

Това не е цитат от 2010 г., когато BMW обяви серийното производство на „Megacity Vehicle“ – тоест изследването, което беше пуснато на пазара през 2013 г. като BMW i3. Тогава също това беше приблизително четири-метров градски автомобил с четири седалки, който предлагаше повече вътрешно пространство с електрическа концепция, отколкото сравнимо дълги автомобили с горене. В допълнение, рециклираните материали все още се използват във вътрешността на i3 днес.

Докато използването на рециклирани материали в i3 е ограничено до няколко компонента и въглеродното тяло, което е енергоемко за производство, не се е утвърдило в масовото производство, i Vision Circular е предназначен да отиде по-далеч тук в кръговата икономика – например със вторична стомана и вторичен алуминий.

„BMW i Vision Circular показва колко цялостно и последователно мислим за устойчива мобилност. Това представлява нашата претенция да бъдем пионер в развитието на кръговата икономика “, каза главният изпълнителен директор на BMW Оливър Зипсе. „Искаме да разширим нашата водеща позиция в ефективността на ресурсите в производството до целия жизнен цикъл на нашите превозни средства.“ Базираната в Мюнхен компания също е загрижена за „устойчивостта на бизнеса“. „Тъй като настоящото развитие на цените на суровините показва ефектите, с които една индустрия, която зависи от ограничени ресурси, трябва да се съобразява.“

По тази причина i Vision Circular има за цел да покаже как едно превозно средство може да бъде оптимизирано за затворен цикъл на материали – за разлика от каросерията от въглеродни влакна на i3. Целта беше квота от 100 % рециклирани материали или 100 % рециклиране. Много от материалите вече имат живот на продукта зад гърба си. Това важи и за батерията: използваната твърдотелна батерия трябва да бъде съставена от материали, които идват от цикъла на рециклиране – т. е., които вече са били използвани в друга батерия. Освен това новата батерия трябва да бъде 100 % рециклируема.

Между другото, BMW не дава никакви подробности относно техническите подробности за батерията и задвижването – това изглежда е от второстепенно значение през 2040 г. Споменава се само една функция: i Vision Circular трябва да има двупосочно зарядно устройство. По този начин се предполага, че колата може да функционира като мобилно устройство за съхранение на електроенергия – в съответствие с духа на устойчивост – и по този начин или да захранва сградите с електричество, или да стабилизира мрежата.

„В процеса на проектиране на BMW i Vision Circular, ние последователно сме мислили за циркулярността от самото начало“, казва Адриан ван Хойдонк, ръководител на BMW Group Design. „В резултат на това този автомобил Vision е пълен с иновативни идеи, които съчетават устойчивостта с нова и вдъхновяваща естетика – ние наричаме този подход „кръгов дизайн“.

Този подход от своя страна включва четири принципа: „Преосмисляне“, „Намаляване“, „Повторно използване“ и „Рециклиране“. Съгласно тези ръководни принципи компонентите трябва да бъдат преразгледани и преработени. Някои компоненти или процеси са напълно пропуснати – i Vision Circular например не е лакиран, а анодиран в светло злато. Боядисването изисква много енергия и прави рециклирането по -трудно. „Решаващи за доброто рециклиране са няколко различни групи материали, изработени от мономатериали, чиито съединения могат лесно да се отделят“, пише BMW. „Ето защо BMW i Vision Circular не използва свързващи или композитни материали. Вместо това той използва интелигентни решения за свързване, като кабели, бутони и бързо освобождаващи се крепежни елементи.

Предната част на концептуалния автомобил например показва как тези ръководни принципи променят и външния вид на автомобила. Тъй като хромът не беше изхвърлен и броят на частите беше намален максимално, има бъбрек на BMW с хромирани ленти – вместо това „цифровите повърхности“ на бъбрека се простират по цялата ширина до фаровете. Нанесената емблема на марката също е запазена: тя е гравирана отпред, а буквите отзад са лазерни. Отново, това спестява допълнителни допълнителни части.

Както при i3, до интериора се влиза чрез врати, които се отварят в противоположни посоки. Дизайнерите искаха да създадат „модерна и домашна атмосфера“, но в същото време да използват възможно най -малко различни материали и да ги направят възможно най -лесни за демонтиране. При производството на интериорни компоненти също трябва да се използват преди всичко адитивни процеси, за да се произвеждат компонентите възможно най-точно без скрап и отпадъци. Джантата на волана например е 3D отпечатана от материал на биологична основа. Забележително е, че проучване, показващо кола от 2040 г., все още изобщо има волан.