Архив

Mercedes представя новата концепция EQG на IAA

На IAA Mobility Mercedes представи проучване на електрическа G-класаg_class_r_1

Източник: daimler.com

Предполага се, че Concept EQG дори ще надмине легендарния модел с двигател с вътрешно горене в някои области на офроуд възможности. За клиенти с афинитет към лукса, от друга страна, Mercedes представя друго проучване в Мюнхен.

Фактът, че ще има чисто електрическа версия на G-класата, беше очевиден още при премиерата на актуалната поредица „G“ през 2018 г. По това време Арнолд Шварценегер, който сам притежава електрифицирана G-класа от Kreisel Electric, оттегли обещанието на тогавашния изпълнителен директор на Daimler Дитер Зетше, че G-класата също ще бъде електрифицирана.

Въпреки че наследникът на Зетше – Ола Келениус, се отклони от някои от решенията на своя предшественик (като например да се съсредоточи върху батерийно-електрическите модели, вместо да продължи паралелно да разработва автомобили с горивни клетки), настоящият главен изпълнителен директор на Daimler изпълнява обещанието за електрическа G-класа в IAA Mobility-макар и „само“ с предварителен преглед.

mercedes-benz-eqg-2021-001-minEQG все още носи името „Concept“, но външният вид на G-класа няма да бъде променен в Mercedes така или иначе. Технически изцяло новото поколение на 2018 г. е разработено дори по-внимателно от Porsche 911, така че ъгловият дизайн и кръглите фарове също се запазват в EQG. Въпреки това, той също така трябва да включва някои типични дизайнерски елементи на EQ, като черния панелен елемент вместо решетката на радиатора на моделите с горене. В Concept EQG решетката от черен панел все още е рамкирана от заобикаляща я светлина лента.

Има обаче отклонение от познатия дизайн на G-класа отзад: вместо обичайния капак на резервното колело има заключваща се кутия с бели осветени акценти на задната врата, чийто дизайн е предназначен да напомня на wallbox – за прибиране на кабели за зареждане, например.

„С новата EQG тръгваме на пътешествие в бъдещето. Този автомобил съчетава най-съвременните офроуд възможности с ерата на електрическата мобилност, в която всички се насочваме “, казва главният дизайнер Гордън Вагенер. „За нас беше от съществено значение наистина да запазим ДНК на G-класата, но да я пренесем в ерата на EQ: като G-класа, но различна.“

Електрическото задвижване също е различно: Concept EQG (и вероятно също по-късният сериен модел) има четири двигателя, монтирани близо до колелата. За тази цел твърдата ос отзад трябваше да бъде преработена, за да побере електрическите задвижвания. Отпред това беше малко по -лесно с независимите окачвания на колелата.

Тъй като всеки електрически мотор може да се управлява индивидуално, това трябва да гарантира „уникални характеристикиg_class_r_2 на шофиране“ както на пътя, така и извън него, както пише Mercedes. За да отговорят на „високите специфични за G“ изисквания за офроуд характеристики, двигателите имат и предавателна скоростна кутия за „режим на нисък обхват“-т.е. . Тъй като електрическите двигатели също осигуряват своя максимален въртящ момент практически с първата революция, Mercedes се надява, че изследването и по -късният производствен модел ще имат „огромна сила на теглене и управляемост“.

Батерията на Concept EQG е интегрирана в рамката на стълбата на G-класа и с ниския си център на тежестта трябва да предлага допълнителни предимства извън пътя. Daimler не предостави никакви технически данни за батерията или стойностите на производителността на четирите двигателя при представянето на концептуалния автомобил – в крайна сметка разработването на серийния модел все още не е завършено.

По пътя към производствения модел EQG също ще трябва да се изправи пред легендарната тестова писта на високата 1445 метра планина Шьокл в Грац, която се счита за особено предизвикателна в офроуд сцената със стръмни наклони до 60 градуса . Очакваме с нетърпение резултатите-тъй като Mercedes вече обявява, че EQG ще „още повече разшири офроуд възможностите на G-класата в някои области“.