Архив

Opel получава 518 млн долара от германски правителствени средства за гигафабрика

Очаква се заводът в Кайзерслаутерн да влезе онлайн през 2025 г. и да доставя батерии за 500 000 превозни средства

Изцяло електрическият малък SUV на Opel Mokka-e. Opel/Vauxhall планира да стане марка само за електричество до 2028 г.

Изцяло електрическият малък SUV на Opel Mokka-e.
Opel/Vauxhall планира да стане марка само за електричество до 2028 г.

Reuters

БЕРЛИН – Opel ще получи правителствена субсидия от 437 милиона евро (518 милиона долара) за своята фабрика за батерии в Кайзерслаутерн, съобщи германското икономическо министерство преди дни, като част от по -широка европейска инициатива за създаване на собствена индустрия за батерии.

Пазарът на батерии, предназначени за електрически превозни средства, е доминиран от азиатските производители, но Европейският съюз и в частност Германия се стремят да създадат европейски акумулаторни гиганти, тъй като преходът към по-чист транспорт набира скорост.

Opel/Vauxhall наскоро обяви, че ще се превърне в изцяло електрическа марка до 2028 г. Марката Stellantis тази седмица заяви, че ще пусне изцяло електрическа версия на компактния Astra през 2023 г., като му даде три изцяло електрически пътнически превозни средства, както и гама пътнически и търговски микробуси.

От 2019 г. Берлин се ангажира да инвестира общо 3 милиарда евро в проекти за производство на батерии, което се очаква да доведе до 13 милиарда евро частни инвестиции и 10 000 работни места.

За завода на Opel в Кайзерслаутерн 51 милиона евро ще дойдат от регионални фондове от провинция Рейнланд-Пфалц, според изявлението на министерството, а останалите от федералната хазна.

Средствата са в допълнение към 2 милиарда евро, инвестирани в проекта от Automotive Cells Company, съвместно предприятие на Opel, компанията майка Stellantis и подразделението Saft на френския енергиен гигант Total.

Фабриката с капацитет от 24 гигавата/час (GWh), чиито планове бяха обявени за първи път през януари 2020 г., се очаква да произвежда батерийни клетки за около половин милион електромобили на година, като производството е планирано да започне през 2025 г.

Компанията Automotive Cells, или ACC, също строи фабрика за батерии в Douvrin, северна Франция, която ще доставя батерии за превозни средства, произведени в заводите на Stellantis в района. Очаква се тя да бъде пусната в експлоатация до 2023 г., с подобен капацитет на завода в Кайзерслаутерн.

Освен това Stellantis, която беше създадена тази година след сливането на PSA Group и Fiat Chrysler Automobiles, се ангажира да построи завод за батерии в Италия. Автомобилният производител също наскоро подписа договор с китайския производител на батерии SVolt.

Споразумението със Svolt дава на Stellantis пет настоящи и бъдещи източника на батерии: Дългогодишен партньор CATL на Китай; ACC; BYD на Китай; LG Energy на Южна Корея; и сега SVolt.

Изпълнителният директор Карлос Таварес заяви през юли, че групата, която има 14 автомобилни марки, ще се нуждае от 130 гигаватчаса захранване с батерии до 2025 г., като 80 KWh идват от Европа. Тази цифра ще достигне 260 GWh до 2030 г., със 170 GWh в Европа-когато поне 70 % от европейската гама на групата ще бъде или изцяло електрическа, или щепселно-хибридни превозни средства.

По-голямата част от необходимите за Европа гигават-часове ще дойдат от заводите на ACC.