Архив

КАМАЗ представя първия си водороден автобус

KAMAZ представи автобуса с водородни горивни клетки KAMAZ-6290 на международното изложение6a00d8341c4fbe53ef0282e11fb509200b-800wi COMTRANS-2021 в Москва.

Източник: greencarcongress.com

„Предстои още много работа. През 2022 г. възнамеряваме да тестваме прототип на автобус с водородни горивни клетки KAMAZ по улиците на Москва, в условията на реална експлоатация. В случай, че бъде изградена съответната инфраструктура за зареждане с гориво и има търсене за новия вид екотранспорт от страна на Москва, планираме да осигурим окончателно сглобяване на автобуси с водородни горивни клетки в авторемонтно-строителния завод „Соколники“ в столица на страната, където електрическите автобуси Kamaz вече са сглобени успешно.“, каза главният автомобилен дизайнер Андрей Савинков.

Шасито и каросерията на автобусите бяха сглобени в NEFAZ, дъщерно дружество на KAMAZ Group в Башкирия. Покривното оборудване е монтирано в изследователския и технологичен център на КАМАЗ.

Тялото е изработено от високоякостна стомана и пластмаса, поддържаща необходимата издръжливост и безопасност при спешни случаи. Общото тегло на автобуса с водородни горивни клетки KAMAZ-6282 е 19 тона, а общите му размери са 12,4 х 2,55 х 3,4 м.

Автобусът се захранва от водородни горивни клетки и е снабден с шест цилиндъра за съхранение на сгъстен водород. Цилиндрите са монтирани на покрива от съображения за безопасност. Водородът тече към небето в случай на теч и не попада в отделението. Освен това, за разлика от електрическия автобус с издръжливост от 70 км след пълно зареждане на батерията, автобусът с водородни горивни клетки може да измине до 250 км, което го прави приложим дори за междуградски трафик.

„Светът върви напред и ние не можем да изостанем. Водородният автобус или водородният електрически автобус е следващата стъпка в търсенето на алтернативни източници на енергия и в развитието на съвременния екологично чист пътнически транспорт. Когато е създаден, електрическият автобус KAMAZ-6282 е взет за основа. За три години употреба в Москва този автобус се е доказал добре – удобен, безшумен с високи екологични показатели.“, заяви главният изпълнителен директор на държавната корпорация Ростех, Сергей Чемезов

Системата с водородни горивни клетки осигурява най -малко 45 кВт което захранва електрическата портална ос ZF. Автобусът е оборудван с модерната високоефективна пневматична спирачна система с EBS, ABS, ASR и EPB, функция за спиране на наклона, функция за блокиране на движение за отворени врати и сензор за контрол на износването на накладките.

Предвидено е и спиране чрез тягови електродвигател със система за регенерация. Максималната скорост е 80 км в час. Общият капацитет на пътниците е 80, с 33 места за сядане. Подобно на електрическия автобус, новият екотранспорт е адаптиран за работа при температура на околната среда от -40 ° до +40 ° С.

Rostec State Corporation е една от най -големите индустриални компании в Русия. Той обединява повече от 800 научни и промишлени организации в 60 региона на страната. Неговите ключови области на дейност са самолетостроенето, радиоелектрониката, медицинските технологии, иновативните материали и др. Портфолиото на корпорацията включва такива известни марки като АвтоВАЗ, КАМАЗ, UAC, Руски хеликоптери, UEC, Уралвагонзавод, Швабе, Калашников и др.

Rostec е активен в изпълнението на всички 12 национални проекта. Компанията е ключов доставчик на технологии Smart City, занимава се с дигитализация на публичната администрация, промишлеността и социалните сектори и разработва планове за развитие на 5G безжични технологии, индустриален интернет на нещата, големи данни и системи за блокчейн .

Rostec си партнира с водещи световни производители като Boeing, Airbus, Daimler, Pirelli и Renault. Продуктите на корпорацията се доставят в повече от 100 страни по света. Почти една трета от приходите на компанията идват от износа на високотехнологични продукти.