Mercedes предлага пет нови електромобила на IAA Mobility
Mercedes идва на IAA Mobility с пет нови електромобила: Concept Mercedes-Maybach EQS, новият EQB, новият EQE, новият Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ и Concept EQG.
Концепция Mercedes-Maybach EQS.
С Concept EQS Mercedes-Maybach производителят предоставя ясна визуализация на първия изцяло електрически сериен модел за луксозната марка. Концептуалният автомобил SUV се основава на модулната архитектура за луксозни и изпълнителни електрически автомобили от Mercedes-Benz и пренася изключителността на Maybach в бъдеще без емисии на местно ниво.
На тази основа се очаква да се появи още един изцяло електрически модел, EQS SUV, който ще влезе в серийно производство през 2022 г., дори преди Maybach. Според WLTP за архитектурата на SUV Mercedes EQS са предвидени пробеги от около 600 километра (373 мили).
EQB.
След EQA, EQB е вторият изцяло електрически компактен автомобил от Mercedes-EQ. Това ще бъде първият автомобил с чисто електрическо задвижване от завода в Кечкемет в Унгария. Превозните средства за Китай се произвеждат в Пекин.
EQB предлага стандартно пет места и по избор се предлага като седемместен. Двете седалки на третия ред могат да се използват от хора с височина до 1,65 метра, като там могат да се монтират и детски седалки.
Гамата първоначално включва EQB 300 4MATIC (комбинирана консумация на електрическа енергия NEDC: 16,2 кВтч/100 км) с 168 кВт и EQB 350 4MATIC (комбинирана електрическа консумация NEDC: 16,2 кВтч/100 км) с 215 кВт. Ще последва модел с предно задвижване. Планирана е и версия на дълги разстояния.
На предния мост се използва асинхронен двигател. Електрическият двигател, трансмисия с фиксирано съотношение с диференциал, охладителната система и силовата електроника образуват силно интегрирана, много компактна единица-електрическото задвижване (eATS).
В допълнение, EQB 300 4MATIC и EQB 350 4MATIC също имат eATS на задната ос с новоразработен постоянно възбуден синхронен двигател. В синхронния двигател с постоянно възбуждане роторът на променливотоковия двигател е снабден с постоянни магнити. Магнитите – и по този начин роторът – следват въртящото се поле на променлив ток в намотките на статора. Двигателят се нарича синхронен, тъй като роторът се върти със същата скорост като магнитното поле на статора. Честотата е адаптирана към скоростта, изисквана от водача в честотните преобразуватели на силовата електроника. Предимствата на този дизайн включват висока плътност на мощността, висока ефективност и висока последователност на изхода.
При версиите 4MATIC потреблението на мощност между предния и задния мост се регулира интелигентно 100 пъти в секунда, в зависимост от ситуацията при шофиране. Философията на Mercedes-EQ е да оптимизира консумацията, като използва заден електрически двигател възможно най-често, докато асинхронният двигател на предната ос генерира само минимални загуби на съпротивление при работа с частичен товар.
EQB е снабден с литиево-йонна батерия с висока енергийна плътност. Той има максимално напрежение от 420 В и с номинален капацитет около 190 Ач, има използваемо енергийно съдържание от 66,5 кВтч. Обхват (WLTP) е 419 км (260 мили).
Батерията се състои от пет модула и се намира под купето в средата на автомобила. Алуминиев корпус, както и структурата на каросерията на самото превозно средство предпазват компонента от потенциално докосване на земята и от хлабави отломки. Корпусът на акумулатора е част от структурата на превозното средство и по този начин е неразделна част от концепцията за катастрофата.
Батерията е част от интелигентната система за управление на топлината на EQB. За да се гарантира, че той винаги се поддържа в оптималния температурен диапазон, той може да се охлажда или нагрява според нуждите чрез плоча, захранвана с охлаждаща течност под батерията.
Ако е активирана навигация с електрическа интелигентност, батерията може също да бъде предварително загрята или охладена по време на шофиране, за да се гарантира, че тя е в рамките на идеалния температурен прозорец за станция за бързо зареждане. От друга страна, ако батерията е студена, когато колата достигне станцията за бързо зареждане, значителна част от капацитета за зареждане първоначално ще се използва просто за затопляне. Нетният ефект е да се оптимизира времето за зареждане.
EQB може да се зарежда до 11 кВт с променлив ток (AC) с помощта на вграденото зарядно устройство. Времето за зареждане, необходимо за пълно зареждане, зависи от наличната инфраструктура и специфичното за страната оборудване на автомобила. Зареждането в Mercedes-Benz Wallbox е значително по-бързо, отколкото в домашен контакт.
В зависимост от SoC (състояние на зареждане) и температурата на батерията с високо напрежение, EQB се зарежда на станция за бързо зареждане с максимална мощност до 100 кВт. След това времето за зареждане е 32 минути от 10-80% SoC. За AC и DC зареждане, EQB е стандартно оборудван в Европа и САЩ с конектор CCS (комбинирани системи за зареждане) в десния страничен панел.
EQE.
Само няколко месеца след пускането на EQS, Mercedes-EQ представя следващия модел, базиран на електрическата
архитектура, разработена специално за електрически превозни средства, новия EQE. Спортният бизнес седан предлага всички основни функции на EQS в малко по -компактен формат.
При пускането на пазара моделната гама първоначално се състои от два варианта: EQE 350 (консумация на енергия съгласно WLTP: 19.3-15.7 кВтч/100 км) с 215 кВт, както и друг модел. Предвиждат се варианти на производителност с около 500 кВт. Обхват (WLTP) е 545-660 км (339-410 мили).
Производството на EQE се извършва на две места в глобалната производствена мрежа на Mercedes-Benz Cars: в германския завод на Mercedes-Benz в Бремен за световния пазар и в немско-китайското съвместно предприятие BBAC в Пекин за местния пазар.
Всички модели EQE имат електрическо задвижване (eATS) на задния мост. По -новите версии с 4MATIC също са оборудвани с eATS на предната ос. Електрическите двигатели са постоянно възбудени синхронни двигатели (PSM). Двигателят на задния мост е особено мощен поради шестфазния си дизайн: той има две намотки с по три фази.
В EQE литиево-йонната батерия се състои от десет модула и има използваемо енергийно съдържание от 90 кВтч. Софтуерът за управление на батерията, разработен вътрешно, позволява актуализации по въздуха (OTA). По този начин енергийното управление на EQE остава актуално през целия жизнен цикъл.
В батерията оптимизираният активен материал се състои от никел, кобалт и манган в съотношение 8: 1: 1. Това намалява съдържанието на кобалт до по -малко от 10%. Непрекъснатото оптимизиране на рециклирането е част от холистичната стратегия на Mercedes-Benz за батериите.
Задвижването на EQE включва сложна термична концепция и няколко варианта на рекуперация на енергия чрез рекуперация. В този процес високоволтовата батерия се зарежда чрез преобразуване на механичното въртящо движение в електрическа енергия по време на режим на претоварване или спиране. Водачът може ръчно да избира забавянето на три етапа (D+, D, D-), както и функцията за плъзгане чрез лостчета за смяна зад волана; DAuto също е на разположение.
ECO Assist предлага и оптимизиране на ситуацията за възстановяване. Ако е възможно, рекуперативното забавяне се използва и за превозни средства, открити напред. Това дори се случва, докато не се стопират, например на светофарите.
Навигацията с Electric Intelligence планира най -бързия и удобен маршрут, включително спиране на зареждането, въз основа на множество фактори и реагира динамично на задръствания или промяна в стила на шофиране, например. Това включва визуализация в информационно -развлекателната система MBUX дали наличният капацитет на батерията е достатъчен за връщане в началната точка без зареждане.
EQS 53 4MATIC+.
Първият батериен електрически AMG модел за производство (WLTP консумация на енергия: 23.9-21.5 кВтч/100 км) се основава на архитектурата на Mercedes EQ за луксозни и представителски автомобили. Луксозният седан с мощност до 560 кВт е новоразработен или усъвършенстван в Афалтербах във всички области, свързани с производителността.
В основата на новия Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ е неговата концепция за задвижване, ориентирана към производителността с два двигателя. Електрическото задвижване с по един двигател на предната и задната ос има напълно променлива AMG Performance 4MATIC+ задвижване на всички колела. Базовата версия постига максимална обща мощност от 484 кВт (658 к. с.), с максимален въртящ момент на двигателя 950 Нм. С пакета AMG DYNAMIC PLUS, който се предлага като опция, максималната мощност се увеличава до 560 кВт (761 к. с.) в режим RACE START с функция за усилване. Тогава максималният въртящ момент на двигателя е до 1020Нм.
В този случай новият Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ ускорява от 0-100 км в час за 3,4 секунди с ниво на зареждане на батерията най-малко 80%. Максималната скорост е ограничена до 250 км в час (155 мили в час) с опционния пакет. В основната версия AMG EQS ускорява от 0-100 км в час за 3,8 секунди (минимум 80% заряд на батерията). Максималната му скорост е ограничена до 220 км в час (137 мили в час).
Специфичните за AMG електродвигатели на предния и задния мост са постоянно възбудени синхронни двигатели (PSM). Електродвигателите на Mercedes-AMG се характеризират с баланс между повишена мощност, ефективност и комфорт на шума. Освен всичко друго, това се осигурява от нови намотки, по -силни токове и ново задействане чрез инвертори със специално разработен софтуер. Това позволява по -високи скорости на въртене и по този начин повече мощност, особено при ускорение и максимална скорост.
Електрическият мотор на задната ос на EQS 53 4MATIC+ използва шестфазната конструкция, базирана на две намотки с по три фази. Статорите с навиваща се намотка осигуряват особено мощно магнитно поле.
Към това се добавя и силно издръжливата термична концепция, която позволява многократни ускорителни маневри с постоянно висока производителност. Централният елемент на дизайна е водната тръба в вала на ротора, която го охлажда. Други охлаждащи елементи, специфични за AMG в охладителния кръг, са специални ребра на статора и иглено-остриевата конструкция на инвертора, която е изработена от високоефективна керамика.
Освен това има допълнителен охладител за трансмисионно масло, който също повишава ефективността по време на студено шофиране, тъй като загрява трансмисионното масло, ако е необходимо.
Рекуперационната мощност е до 300 кВт. Водачът може да регулира нивото на възстановяване на три етапа чрез превключватели на волана и да получи свързана със ситуацията поддръжка от ECO Assistant. Комбинираното спиране може да се извърши до спиране. С помощта на опционалния DRIVE PILOT, забавянето се извършва автоматично в отговор на открити превозни средства отпред, докато се спрат, например на светофарите.
Новият Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ е оборудван с 400-волтова батерия, използваща оптимизирания активен материал с никел, кобалт и манган в съотношение 8: 1: 1.
Батерията с високо напрежение има използваемо енергийно съдържание от 107,8 кВтч. Пробегът (WLTP) е 526-580 км (327-360 мили). Една специална техническа характеристика е специфичното за AMG окабеляване, което е адаптирано към капацитета с висока производителност. Системата за управление на батерията също е конфигурирана специално за AMG.
В режимите на шофиране Sport и Sport+ фокусът е върху производителността, в режим Comfort върху работния обхват. Новото поколение батерии се характеризира със значително по -висока енергийна плътност в сравнение с предишните разработки. Той също така има по -висок капацитет на зареждане. Друга нова функция е възможността за инсталиране на актуализации за системата за управление на батерията по въздуха.
Друго предимство на новото поколение батерии е значително по -краткото време за зареждане. Както при сестринския модел от Mercedes-EQ, батерията може да се зарежда с до 200 кВт на станции за бързо зареждане с постоянен ток.
Подобно на EQS от Mercedes-EQ, EQS 53 4MATIC+ от Mercedes-AMG постига коефициент на съпротивление от 0,23.
Концепция EQG.
Concept EQG визуализира изцяло електрическата версия на легендарната серия модели за всички терени. Визуално
концептуалният автомобил съчетава облика на G-класа с избрани дизайнерски елементи, характерни за изцяло електрическите модели на Mercedes, като контрастни акценти.
EQG също се основава на здравата рамка на стълба. Дизайнът на шасито остава изключително офроуд, както е типично за G-класата: с независимо окачване на предната ос и твърда ос отзад, новоразработена за интегриране на електрическото задвижване.
С четири електродвигателя близо до колелата и индивидуално управляеми, автомобилът ще предлага уникални характеристики на шофиране както на пътя, така и извън пътя. Както при всеки истински 4х4, намаляването на офроуда на Concept EQG може да се активира чрез двустепенна скоростна кутия с възможност за смяна, за да отговори на високите специфични за G изисквания за офроуд.
Оборудвана по този начин, напълно електрически задвижваната версия на G-класа ще се изправи пред тестовата писта на 1445-метровата планина Schöckl в Грац в края на своето развитие в сериен модел. С наклони до 60 градуса, 5,6-километровият маршрут се разглежда в международната офроуд сцена като едно от големите предизвикателства. След успешно завладяване, електрическият G ще спечели сертификата за качество, доказан от Schöckl, който е задължителен за серията 463.
Батериите, вградени в рамката на стълбата, осигуряват нисък център на тежестта. Тъй като електрическите двигатели осигуряват максималния си въртящ момент практически с първата революция, изцяло електрическо офроуд превозно средство като Concept EQG и по-късния сериен модел може да се похвали с огромна теглителна сила и управляемост-което също се оказва предимство при стръмни склонове и дълбоки терен..