Архив

Hyvia представя почти сериен прототип на Master H2-Tech

Renault Master H2-Tech е първото от трите леки търговски превозни средства, задвижвани от горивни клетки, които съвместното предприятие планира да пусне от 2022 г.

Източник: renaultgroup.com

Hyvia, съвместното предприятие, създадено тази година от Renault и специалиста по горивни клетки Plug Power, представиMaster-H2-Tech_Wasserstofftankstelle прототипи за почти производство на Renault Master H2-Tech и обявената от него водородна станция за пълнене. Последните ще бъдат достъпни за закупуване или отдаване под наем в бъдеще.

С фургона H2 и компактната бензиностанция H2 Hyvia („Hy“ за водород, „Via“ за път) показва първите двама представители на своята „цялостна екосистема за мобилност без въглерод“, която френско-американското съвместно предприятие, основано през юли и базирано близо до Париж, предвижда. Предложението на Hyvia ще включва производството, съхранението и разпространението на зелен водород в световен мащаб. Съвместното предприятие беше обявено за първи път от Renault и Plug Power през януари 2021 г.

Renault Master H2-Tech е първото от трите леки търговски превозни средства, задвижвани от горивни клетки, които съвместното предприятие планира да пусне от 2022 г. На борда му има 33 кВтч батерия и 30 кВт горивна клетка. Освен това на покрива има четири резервоара с общ капацитет от шест килограма водород.

Според снимките на автомобила, както електричеството за акумулатора, така и Н2 за задвижването на горивните клетки може да се подава отвън. Връзка за зареждане с водород може да се види от страната на водача и порт за зареждане на електричество от другата страна на пътника.

Самата Hyvia описва задвижващата система като „архитектура с двойно захранване“. С това Renault Master H2-Tech трябва да постигне пробег до 500 километра, включително 100 километра в режим само на батерия. Наличен е обем на товар от дванадесет кубически метра за транспортиране на стоки. Renault не коментира капацитета за зареждане на батерията. Процесът на зареждане с Н2 за главния панелен фургон H2-Tech трябва да приключи за пет минути.

Master Chassis Cab H2-Tech, с товароподемност 19 кубически метра и пробег от 250 километра, и Master Combi H2-Tech, микробус за до 15 души с пробег от около 300 километра, ще последват в по-късна дата под чадъра на Hyvia. Това дуо получава и 33-кВтч батерия и 30-кВт горивна клетка, използвани в H2 Transporter. Размерът и позицията на резервоарите обаче варират.

През юли Renault заяви, че между три и седем килограма водород може да се съхранява в зависимост от модела и че резервоарите ще бъдат разположени или в долната част (кабина на шасито), или в покрива (панелен микробус и градски автобус).

Първоначално Hyvia заяви, че иска да предложи трите леки търговски превозни средства до края на 2021 г. Сега се говори за „от 2022 г.“, като фургонът със сигурност ще бъде пуснат през следващата година.

Водородната екосистема на Hyvia включва също производството и разпространението на зелен водород. Тук Hyvia казва, че се основава на експертния опит на Plug Power, която вече има мрежа от 100 Н2 станции за зареждане с гориво, които разпределят над 40 тона водород на ден. По -конкретно, Hyvia иска да предложи решения за електролиза, мобилни станции за съхранение и станции за пълнене на водород. Бензиностанциите ще бъдат закупени, отдадени под наем или под наем.

Снимките вече показват прототипа на почти серийно производство на малка компактна станция, която осигурява „бързи и безопасни операции по зареждане с гориво, точно като превозни средства с конвенционални бензинови или дизелови двигатели“, според Renault. Посоченото по-горе петминутно време за зареждане се отнася за това устройство, според производителя.

Водородът се произвежда или на място чрез електролиза на водата, или се доставя с ремаркета – цистерни. След това системата компресира H2 в резервоар за съхранение и след това го освобождава до превозни средства, ако е необходимо. Hyvia обаче не казва колко зареждания с гориво бензиностанцията може да направи без попълване.

Renault описва бензиностанцията H2 като „удобен вариант за зареждане с гориво за клиенти в райони, където обществената водородна инфраструктура все още се развива“. Сглобяването на агрегатите трябва да започне до края на годината в завода на Renault във Флинс, Франция. Пускането на пазара е насрочено за 2022 г.

По принцип Hyvia иска да концентрира цялото производство във Франция. Например, Master Van ще бъде произведен в завода в Batilly, преди интеграцията на електрическо и водородно задвижване да бъде реализирана от PVI, дъщерно дружество на Renault Group, в Gretz-Armainvilliers. Електрическият мотор се доставя от завода Cleon, докато горивната клетка се сглобява в завода във Flins. Водородните резервоари ще се доставят от френската група Faurecia.

Както Renault обяви през юли, продуктите ще бъдат разпространени в цяла Европа. В допълнение към превозните средства, Hyvia ще предлага и „различни възможности за финансиране и услуги за поддръжка“. Все още няма информация за цените.