Архив

Ford пуска нов микробус Tourneo Connect

Първи модел от партньорството на VW

Автомобилният производител се стреми към по -високи европейски продажби от малък пътнически2021_FORD_TOURNEOCONNECT_SPORT_03 (1) микробус, произведен въз основа на VW Caddy

autonews.com

Ford Motor Co. стартира в Европа първото превозно средство от широкообхватното си партньорство с Volkswagen Group, малкия пътнически микробус Tourneo Connect.

Tourneo Connect е версия на новия микробус VW Caddy. Той ще бъде построен заедно с Caddy във фабриката на VW в Познан, Полша.

Предлага се в две дължини и може да побере до седем души. Доставките започват през пролетта на 2022 г., се казва в изявление на Ford.

Ford и VW обявиха индустриален съюз през 2019 г. за съвместно проектиране и производство на търговски превозни средства, както и други проекти като автономни автомобили и електрически автомобил за Ford на платформата MEB на VW.

Първият автомобил, разработен от Ford, който ще бъде разкрит в съвместното предприятие, ще бъде пикапът от следващо поколение Ranger, който се очаква да бъде показан по-късно тази година. Версия на VW, означена като Amarok, ще бъде построена от Ford в рамките на партньорството.

Компаниите заявиха през 2020 г., че ще произвеждат общо 8 милиона търговски превозни средства заедно, включително пикапи и микробуси.

Планирана е и търговска версия на Caddy на Transit Connect, но след „доста време“, тъй като съществуващата Transit Connect, построена в завода на Ford във Валенсия, Испания, все още се продава добре, каза източник, близък до Ford, пред Automotive News Europe.

Tourneo Connect се предлага с двигатели от VW, включително 1,5-литров бензин и два 2,0-литрови дизела. По -късно ще последва версия с „нулеви емисии“, каза Ford.

2021_FORD_TOURNEOCONNECT_ACTIVE_13a (1)„Фамилията от търговски превозни средства на Ford в Европа ще бъде със 100 % способност за нулеви емисии, изцяло електрическа на plug-in хибрид, до 2024 г.“, заявиха от компанията. Така клиентите могат да очакват с нетърпение електрифициран Tourneo Connect да се присъедини към гамата. „Очаква се електрифицираният Tourneo/Transit Connect да бъде plug-in хибрид, а не напълно електрически. VW не е обявил изцяло електрически Caddy; се очаква този сегмент да бъде обхванат от производствена версия на концепцията на микробуса ID Buzz.

Европейските конкуренти включват трио микробуси Stellantis – Citroen Berlingo, Peugeot Rifter и Opel/Vauxhall Combo; и Renault Kangoo, всички от които имат напълно електрически версии. Fiat, сега част от Stellantis, продава Doblo Combi, който не е електрифициран. Сегментът е известен като микробуси, произведени от автомобили, тъй като те обикновено са изградени върху версии на платформи за леки автомобили.

Tourneo Connect се предлага с избор на два размера на сензорен екран, 8,5 или 10 инча.

Ford очаква новият Tourneo Connect да продава повече от изходящия модел, отчасти благодарение на по-голямата си привлекателност за повече клиенти, каза източникът. Автомобилният производител описва Tourneo Connect като „превозно средство с много дейности“.

Tourneo Connect ще се продава в четири комплектации, включително активна версия, вдъхновена от SUV, с решетка от пчелна пита и допълнителни корнизи около арките, праговете и бронята.

Задвижването на всички колела се предлага за първи път в Tourneo Connect, на дизелови версии със 120 к. с.

Ще бъдат налични редица технологии за подпомагане на водача, включително стандартно аварийно спиране, предупреждение за водача, регулируемо ограничение на скоростта, круиз контрол и поддържане на лентата.

Клиентите могат да плащат повече за адаптивен круиз контрол, информация за слепи зони и предупреждение за кръстосан2021_FORD_TOURNEOCONNECT_ACTIVE_08b (1) трафик.

Предлагат се два сензорни екрана, 8,25 или 10 инча по диагонал. По -големият екран се предлага с модема FordPass, който се свързва, за да дава актуализации на карти и други отчети на живо, включително трафика и близките бензиностанции.

Tourneo Connect използва информационно-развлекателната система на VW, но клиентите могат да се свържат със собственото приложение FordPass на Ford, с функции като дистанционно заключване на превозно средство, местоположение на превозното средство и среден разход на гориво.

Tourneo Connect предлага дизелови и бензинови двигатели. „Електрифицирана“ версия се очаква през следващите години, каза Ford.

И моделите L1, и по -дългите L2 се предлагат с опция от седем места. Най -задните два реда седалки могат да бъдат сгънати, преобърнати или свалени, за да се увеличи пространството. Предната пътническа седалка също може да бъде сгъната.

Спортният модел с най-високи характеристики получава адаптивни LED светлини, докато опциите включват отопляемо предно стъкло, панорамен люк и отопляеми огледала на вратите. Опционалните пакети включват помощ за теглене, който намалява риска от ремаркето.

1,5-литровият бензинов двигател произвежда 112 к. с. и се предлага със седемстепенна автоматична система с двоен съединител. Предлага се и двоен съединител с 2-литровия дизел със 120 к. с. Ръчната версия на 2-литровия дизел с по-ниска мощност от 101 к. с. намалява емисиите до 126 грама на километър, измерено в цикъла WLTP.

Ford се фокусира върху търговски превозни средства и SUV/кросоувъри в Европа, като постепенно премахва леките автомобили. Автомобилният производител обяви инвестиция от 2,6 млрд. долара през декември миналата година за увеличаване на капацитета на своята фабрика за микробуси Transit в Турция.