Архив

Торфът може да намали цената на натриево-йонните батерии за електромобили, показват проучванията

Изследователите твърдят, че натриево-йонната батерия, изработена от материали от торф, ще бъде три до пет пъти по-евтина от литиево-йонната батерия

Прибраният от блатата торф би бил много по-евтина суровина

Прибраният от блатата торф би бил много по-евтина суровина

Съставка, използвана за ароматизиране на уиски и за производство на тор, скоро може да играе важна роля в батериите за електромобили, казва изследовател от естонския университет в Тарту

Източник:: greencarreports.co

Докладвано наскоро от Reuters, изследването показва, че торфът може да се използва за намаляване на цената на натриево-йонните батерии за електрически автомобили, потенциално предоставяйки алтернатива на доминиращата в момента литиево-йонна химия.

Натриево-йонните батерии предлагат потенциалното предимство на елиминирането на литий, кобалт и никел. Прибраният от блатата торф би бил много по-евтина суровина за сравнение. Изследователите твърдят, че натриево-йонната батерия, изработена от материали от торф, ще бъде три до пет пъти по-евтина от литиево-йонната батерия.

Естонците вече събират около милион тона торф годишно за градинарство и отопление, според обяснител на уебсайта на Тартуския университет. Обикновено се събира само горният слой, но изследователите смятат, че по-старият слой отдолу – който обикновено се изхвърля – е по -подходящ за използване на батерии.

Торфът е на прах и измит, за да се извлече максималното количество минерали, след това се изсушава и се поставя във фурна при 300 градуса до 400 градуса по Целзий (572 градуса до 752 градуса по Фаренхайт). След това се добавят натриев оксид и цинков хлорид, последван от друга сесия в още по -гореща фурна.

CATL натриево-йонна батерия

CATL натриево-йонна батерия

Този процес дава материал, който може да се използва за анода. А за катода изследователите са използвали сол, извлечена от солена вода. Резултатът е батерия, която може да съответства на енергийната плътност на литиево-йонната химия, твърдят изследователи.

Както при всички изследвания, заслужава да се отбележи, че обещаващите лабораторни резултати не водят автоматично до продукт, който е рентабилен. И все пак натриево-йонните батерии получават известно внимание. CATL това лято изненада индустрията, като каза, че натриево-йонните батерии са търговски жизнеспособни.

Поради различни проблеми с доставките, производителите на автомобили биха могли да бъдат по -добре обслужени, като са готови да разменят химията на батерията в някои от своите продукти. Tesla в Китай, например, използва LFP клетки в някои от седаните си от Model 3, за да се освободи повече клетки за енергийно гъстите продукти.