Амфибията Hydra Spyder
Солидни характеристики, както на вода и на сушата, и поразителен дизайн
Hydra Spyder дебютира през 2006 г. като прототип. Само 6 броя бяха продадени за моделната 2008 година
Можете да го наречете емблематичното превозно средство, за което никога не сте чували, и би било точно. Обявен от базирания в Южна Каролина производител Cool Amphibious Manufacturers International (CAMI) през 2006 г. и официално представен в производствена форма през 2008 г., той се откроява от всички останали ограничени серии амфибийни превозни средства с привидно несравнимата способност да доставят солидни характеристики, както на вода и на сушата, и поразителен дизайн.
Ако името CAMI привлича, това вероятно се дължи на най-скъпия им и наистина безумен проект, Terra Wind, луксозна RV, която е била както яхта, така и сухопътна, и се продава на дребно за 1,2 милиона долара с премиум спецификациите.
CAMI е основана от изобретателя Джон Гилджам и съпругата му Джули, които първоначално управляваха услуга за наемане на водни превозни средства, преди да започнат да създават свои собствени. Портфолиото на CAMI включва гореспоменатия луксозен амфибиен RV, туристически автобуси-амфибии, превозно средство за търсене и спасяване и Hydra Spyder, който е проектиран изключително за забавление.
Колите-амфибии не са нови; всъщност изглежда, че човечеството е странно очаровано от възможността да използва едно и също превозно средство за транспорт по суша и по вода от много дълго време. Въпреки това, за разлика от повечето превозни средства -амфибии, Hydra Spyder успя да направи и двете по изненадващо добър начин, осигурявайки солидна производителност както на сушата, така и на водата.
И така, какво всъщност е Hydra Spyder? CAMI го описа по време на старта си като непотопяем спортен автомобил, който по същество беше лодка в умна маскировка. По -подходящо описание би било, че това е спортен автомобил на върха на лодка, без много компромиси по отношение на производителността. Дизелово-електрически хибрид с две врати, който седеше по-висок и беше по-обемист от всички останали спортни автомобили, Hydra Spyder беше направен само в шест бройки, които бяха разпродадени веднага след официалното представяне, с каталожна цена от 275 000 долара.
Задвижването на прототипа идва от Corvette 6.0-литров LS2 V8, който доставя 400 к. с. на предните колела чрез петстепенна ръчна трансмисия. Производствените превозни средства използват Corvette 6.2-литров LS3, който произвежда 450 к. с., с изключение на специално изработено по поръчка, което има неуточнен двигател със 750 к. с.
Макар и обемист, Hydra Spyder се предлага с корпус от алуминиева сплав и от леко фибростъкло, с общо тегло от 1497 кг. Това му позволи да постигне скорост от 46 възела на вода и 125 мили в час (200 км в час на сушата), както беше тествано от CAMI преди старта. В един момент през 2008 г. Гилджам твърди, че превозното средство може лесно да преодолее 60 възела във вода и 150 мили в час (240 мили в час) на сушата, като същевременно признава, че никога не са минавали толкова бързо по време на тестовете.
На сушата спортният автомобил ще получава 16-18 мили на галон (6,8-7,6 км на литър) и може да бъде модифициран да работи на етанолова смес вместо на бензин. За да го изведе във вода, водачът трябваше да включи морски режим с бутон за превключване, който превключи на друг двигател и по -късно ще прибере колелата в корпуса.
Hydra Spyder предлага седалки за четирима души, на две седалки отпред и пейка отзад. Превозното средство никога не е било предназначено за използване в открито море или експлоатация при лошо време.
През декември 2020 г. в Сейнт Луис се появи за продажба съвсем нов пример със само 274 км на спидометъра. Снимки от него виждате Боядисан в ярко жълто, той идва с контрастен интериор в бяло и синьо и цифрови дисплеи, както и с цена със значителна отстъпка от 182 000 долара. Към момента все още е наличен на цена от 155 000 долара.