Stellantis разкрива подробности за мрежата за зареждане в ЕС
Stellantis потвърди целта за общо 5 000 точки за бързо зареждане до 2025 г. и повече от 35 000 до 2030 г.
stellantis.com
След като Stellantis обяви изграждането на европейска мрежа за зареждане с AC и DC зарядни устройства преди няколко седмици, автомобилната компания разкри някои подробности за DC зарядните устройства. Под името на проекта Atlante първата DC станция вече се изгражда в Италия.
През октомври тази година Stellantis разкри, че цялата му мрежа за зареждане с AC и DC точки за зареждане трябва да включва повече от 15 000 места с общо два милиона места до 2025 г. От тях обаче голям брой ще бъдат точки за зареждане с променлив ток, класическо зареждане по дестинация.
Stellantis разкри, че първите DC зарядни устройства се създават в Италия, Франция, Испания и Португалия в сътрудничество с NHOA и Free2Move eSolutions под името на проекта Atlante. Строителните работи вече са в ход за първата гара в Пиемонт и се очаква темпото да остане високо и след това: според доклада са идентифицирани първите 700 обекта на проекта, десет процента от които (главно в Италия) вече са в процес на разработка и ще заработят през следващите шест месеца.
Мощността на зарядните станции Atlante трябва да бъде между 100 и 175 кВт. Конкретен тип зарядна станция не е споменат, но Stellantis потвърди целта за общо 5 000 точки за бързо зареждане до 2025 г. и повече от 35 000 до 2030 г., всички от които ще бъдат напълно интегрирани в електрическата мрежа и захранвани от енергия от възобновяеми източници. източници и системи за съхранение. NHOA допринася за съхранението към партньорството, докато станциите за зареждане (хардуер и софтуер) се предоставят от Free2Move eSolutions, съвместно предприятие между NHOA и Stellantis.
Партньорите са планирали проекта Atlante в отговор на плана на Европейската комисия Fit for 55, който предвижда целта на ЕС да позволява само нови автомобили с нулеви емисии от 2035 г. За да постигнат това, Stellantis и NHOA искат да поставят станции за зареждане на всеки 60 километра по протежение на главния пътни артерии в споменатите държави. Въпреки това, Atlante не се фокусира само върху изграждането и експлоатацията на зарядните станции, но и върху интегрирането на системите за бързо зареждане в енергийната мрежа посредством гореспоменатите съоръжения за съхранение. В зависимост от местоположението ще бъдат монтирани и покриви със слънчеви панели и системи за съхранение на енергия с батерии с втори живот.
„Инсталациите за бързо зареждане в Южна Европа представляват страхотна възможност за растеж и развитие към нова мобилност“, казва Ан-Лиз Ричард, ръководител на глобалната електронна мобилност в Stellantis. „Разгръщането на обществена инфраструктура за зареждане е от ключово значение за подпомагане на клиентите да изберат да управляват електрическо превозно средство.“