Архив

Байдън, посещаващ GM в Детройт, каза, че САЩ ще изпреварят Китай по електромобили

Законопроектът за инфраструктурата, подписан тази седмица, ще „преобърне това по голям, голям начин“, казва президентът в Детройт

ДЕТРОЙТ – САЩ ще надминат Китай, за да оглавят пазара на електрически превозни средства, каза президентът Джо

Байдън прави пробно шофиране на новия прототип на Hummer EV на паркинга на Factory Zero в Детройт. /Bloomberg

Байдън прави пробно шофиране на новия прототип на Hummer EV на паркинга на Factory Zero в Детройт. /Bloomberg

Байдън в сряда при откриването на завода за електромобили на General Motors в Детройт, Factory Zero.

Ако САЩ спрат да инвестират в бъдещето, „ние губим предимството си като нация. Китай и останалият свят наваксват“, каза Байдън. „На път сме да обърнем това по голям, голям начин.“

Китай е начело, но законопроектът за инфраструктурата, който Байдън подписа тази седмица, ще изведе САЩ напред, каза той.

Factory Zero, наричан преди Detroit-Hamtramck Assembly, ще пусне на пазара първия от електромобилите на GM, захранвани от собствените си батерии Ultium.

Суперкамионът GMC Hummer EV, първият автомобил, произведен в завода, ще започне да се доставя до дилърите до края на годината. GM също така планира да построи SUV версия на Hummer, електрически Chevrolet Silverado и самоуправляващ се ван Cruise Origin в завода. GM скоро ще обяви друг завод за електрически камиони в САЩ, каза главният изпълнителен директор Мери Бара в сряда.

GM се ангажира с бъдещето на електрификацията, отделяйки 35 милиарда долара за разработване на електрически и автономни превозни средства и планира да пусне 30 EV в световен мащаб до 2025 г. Автомобилният производител се стреми да има портфолио от изцяло електрически леки превозни средства до 2035 г.

Целите на GM за EV са в съответствие с изпълнителната заповед, подписана от Байдън през август, целяща да направи половината от продажбите на нови превозни средства електрически до 2030 г. Целта не е правно обвързваща и включва plug-in хибридни модели с бензинови двигатели.

IHS Markit очаква продажбите на акумулаторни електрически превозни средства да съставляват 15% от продажбите на леки превозни средства в САЩ до 2025 г. и 34% до 2030 г.

Сметката за инфраструктура покрива 550 милиарда долара разходи, включително 7,5 милиарда долара за станции за зареждане на електромобили и 65 милиарда долара за надстройки на електрическата мрежа на страната.

Все още на масата е Законът за 1,75 трилиона долара Build Back Better, който включва спорен бонус за данъчен кредит за електромобили, произведени в Щатите. Volkswagen Group of America, American Honda Motor Co., Toyota Motor North America, които управляват заводи без синдикати в САЩ, и сенаторът от Западна Вирджиния Джо Манчин, публично се противопоставиха на данъчния кредит. Манчин нарече кредита „грешен“ и „не американски“.

В сряда Байдън подчерта стойността на синдикатите и произведените от профсъюзи, американски превозни средства.

„Средната класа изгради Америка, а профсъюзите изградиха средната класа“, каза той.

Американският сенатор – Деби Стабеноу, каза, че подкрепя отстъпките за потребителите за произведени в съюз превозни средства, произведени в САЩ. Тя разкритикува Toyota и други японски автомобилни производители, че се противопоставят на отстъпките, докато оперират заводи в Япония, пазар, който до голяма степен е затворен на американските автомобилни производители.

„Отнема много нерви, за да се борят с нашите усилия да имаме потребителски бонус за закупуване на превозни средства, произведени от United Auto Workers“, каза тя на събитието Factory Zero. „Наричам това изравняване на игралното поле и съм ангажирана да подкрепям отбора на домакините“.

GM ангажира 2,2 милиарда долара за Factory Zero, която беше пощадена от затваряне по време на трудовите преговори с UAW в края на 2019 г. Заводът спря да произвежда седани Chevrolet Impala и Cadillac CT6 в началото на 2020 г.

От началото на миналата година Factory Zero премина през ремонти и преоборудване, най-големият основен ремонт за производствена база на GM. Заводът се разшири до повече от 4,5 милиона квадратни фута, а цехът за боядисване, каросерията и общите монтажни зони получиха нови машини, конвейери, контроли и инструменти. GM добави и нова автоматизирана сграда за съхранение на батерията Ultium на място.