Мъск отправя обиди, след като Байдън рекламира EV на съперниците му в Белия дом
Джо Байдън се срещна с най-големите конкуренти на Мъск в Белия дом, за да аплодира усилията им
Главният изпълнителен директор на Tesla забележимо отсъстваше
Технологичният милиардер влезе в Twitter, за да атакува Байдън
Очевидното взаимно презрение между Мъск и Байдън е любопитно
Forbes
Няколко часа преди Tesla да отчете рекордна печалба и продажби за 2021 г., президентът Джо Байдън се срещна с най-големите конкуренти на компанията в Белия дом, за да аплодира усилията им – като главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск забележимо отсъстваше. По-късно технологичният милиардер влезе в Twitter, за да атакува Байдън.
Главните изпълнителни директори на General Motors, Ford и производителят на двигатели Cummins се наслаждаваха на похвалата на президента за усилията им да ограничат въглеродното замърсяване, да стимулират производството в САЩ и да подкрепят законодателството на Байдън.
Не след дълго Мъск, главен изпълнителен директор на най-големия производител на електрически превозни средства в света и най-богатият човек на планетата, беше на конферентен разговор, изтъквайки финансовите печалби на компанията си и отговаряйки на въпроси на анализатори, никой от които не попита за Белия дом.
Всъщност Мъск не каза нищо за форума на Белия дом по време на разговора за печалбите, а Байдън не спомена Мъск на приема си. (Изключването на милиардера от срещата на Белия дом през август 2021 г. за електрически превозни средства с участието на GM, Ford и Stellantis накара Мъск да туитне „изглежда странно, че Tesla не е поканен.“
Но той се разтовари върху президента по-късно, след като Байдън публикува туит с Мери Бара от GM. „Започва с T, завършва с A, ESL в средата“, написа Мъск, следвайки го с обиди.
„Байдън е влажна марионетка в човешка форма“, туитира той. „Байдън се държи с американската общественост като с глупаци.“
Да се каже, че има мразовита връзка между двамата, може да е подценяване, а затъмняващите събития неотдавна не направиха нищо, за да подсказват размразяване.
Tesla постави рекорд през 2021 г., като произведе близо милион електрически автомобили и кросоувъри в заводи в Калифорния и Китай. Компанията също е на път да започне производство в огромен нов завод за електромобили в Остин, Тексас, през следващите седмици. Въпреки това Байдън все още не е посетил нито едно от съоръженията на Tesla в САЩ или да се срещне публично с Мъск.
Това вероятно е резултатът не просто от критиката на Мъск към Build Back Better – казвайки на конференция през декември, че Конгресът не трябва да го приема, и туитирайки, че има „много счетоводни трикове“ в законопроекта. Технологичният милиардер също се бори с усилията на United Autoworkers да организира завода на Tesla във Фримонт, Калифорния, което е проблематична позиция за администрацията на Байдън, професионалистите.
Tesla привлече критики от групи за правата на човека и някои членове на Конгреса за неотдавнашното си откриване на магазин за продажба на превозни средства в китайската провинция Синдзян, където китайците бяха обвинени от държавния секретар на САЩ Антони Блинкен в „геноцид и престъпления срещу човечеството“, включващи уйгурското етническо и религиозно малцинство.
Очевидното взаимно презрение между Мъск и Байдън е любопитно развитие, като се има предвид, че подкрепата от администрацията на Обама, в която Байдън беше вицепрезидент, беше важна за ранния успех на Tesla. Заемът от 465 милиона долара с ниска лихва, който Tesla получи от енергийния отдел на Обама по програма, насочена към подпомагане на компании, ориентирани към зелена енергия, помогна на Мъск да обнови десетилетия стар завод във Фримонт, който придоби от Toyota през 2010 г. При липса на тези средства и федерални данъчни стимули за клиенти, закупили Teslas, е възможно компанията да не е оцеляла в трудните си ранни години.
Неотдавна Tesla отчете нетна печалба през четвъртото тримесечие на 2021 г. от 2,32 милиарда долара, осемкратно увеличение спрямо година по-рано, и приходи от 17,7 милиарда долара. Нетните приходи на компанията за цялата година от 5,5 милиарда долара и приходите от 53,8 милиарда долара бяха рекордни. „2021 г. беше година на пробив за Tesla и за електрическите превозни средства като цяло“, каза Мъск по време на поканата за резултатите. „Докато се борихме и всички го правеха, с предизвикателствата на веригата за доставки през годината, успяхме да увеличим обема си с близо 90%.”
Докато Мъск рекламираше успехите на Tesla, Байдън възхваляваше достойнствата на Бара, главен изпълнителен директор на GM, изпълнителен директор на Ford Джим Фарли и главен изпълнителен директор Тим Лайнбаргер от Cummins.
„Индустриалният Среден Запад, вярвате или не, се завръща“, каза Байдън. „Връща се и прави едни от най-сложните производства в света.“ Той похвали фирмите, че наемат синдикални работници. Междувременно Tesla разширява усилията си да използва роботи.
Президентът продължи да аплодира плановете на GM да инвестира допълнителни 7 милиарда долара за засилване на производството на електромобили в Мичиган, обявени на 25 януари, и ангажимента на Ford от 11 милиарда долара миналата година за производство на своя електрически пикап F-150 Lightning и други модели. Той също така похвали компаниите за хилядите работни места, които ще бъдат създадени.
Бара от GM даде пълна подкрепа за стимулите на клиентите в сряда. „Това наистина стимулира пазара“, каза тя.
След като създаде Tesla с помощта на подобни стимули, Мъск сега им се противопоставя.
Tesla може да си позволи да играе антагонист на Байдън, поне засега. Просто погледнете тримесечните резултати. Но при сегашното състояние на взаимоотношенията, Мъск можеше да иска покана за партито в Белия дом…