Архив

България има за цел да инсталира 10 000 точки за зареждане

Според споразумение, подписано от неправителствени организации и държавния мрежов оператор EСO

skoda-enyaq-typ-2-type-2-2021-0001-min

До 2030 г. EСO очаква в България да има около 200 000 електрически превозни средства с комбинирана консумация на електроенергия от 600 000 МВтч

plevnapatriot.com, seenews.com, bulenergyforum.org

В рамките на следващите пет години България се стреми да има 10 000 зарядни точки за електрически превозни средства, захранвани от възобновяеми източници. Това е според споразумение, подписано от неправителствени организации и държавния мрежов оператор EСO.

Други подписани са Българска браншова камара на енергетиците (ББКЕ), Българска асоциация електрически превозни средства (БАЕПС), Национално сдружение на общините на Република България (НСОРБ), Индустриален клъстер „Електромобили“ (ИКЕМ) и Асоциация  на собствениците на електромобили в България (АСЕБ).

Партньорите се съгласиха първо да си сътрудничат в проучването на сегашната инфраструктура, преди да направят оценка на инвестициите, да идентифицират местоположения и т.н.

По-конкретно, EСO, която управлява 297 електрически подстанции в България, се съгласи да включи зарядните станции за електромобили в мрежата си, след като бъдат изградени. Планът включва инсталиране както на AC, така и на DC зарядни станции.

До 2030 г. EСO очаква в България да има около 200 000 електрически превозни средства с комбинирана консумация на електроенергия от 600 000 МВтч. Техният брой може да нарасне до 3,5 милиона до 2050 г., като съответното потребление на енергия ще нарасне до 10 милиона МВтч годишно.

Данните от доклад сочат, че към момента общият брой на автомобилите, които работят на гориво, е равен на около 45 милиона МВтч. Според прогнозите на експертите до 2050 г. електрическите превозни средства са на път да доведат до трикратен спад в потреблението на електроенергия в транспортния сектор.

Споразумението е съставено чрез Българския енергиен и минен форум, който обединява лица и организации, участващи в енергийния сектор.

България има един от най-ниския брой станции за зареждане на електромобили в Европа.