Архив

Лос Анджелис може да стане най-големият град, забранил новите бензиностанции

В момента се изготвя директива в този смисъл, съобщава вестник Guardianlos-angeles-symbolbild-pixabay-02-min

guardian.com

Лос Анджелис, вторият най-населен град в САЩ, може да стане най-големият град, забранил строежа на нови бензиностанции. В момента се изготвя директива в този смисъл, съобщава вестник Guardian и може да стане още по-решаваща в града, известен с разчитането си на автомобили.

Длъжностни лица в Лос Анджелис, заедно със служителите във Витлеем, Ню Йорк, и окръг Комокс, Британска Колумбия, казаха пред Guardian, че работят върху политики за спиране на развитието на нова инфраструктура за изкопаеми горива.

„Приключваме нефтените сондажи в Лос Анджелис. Преминаваме към изцяло електрическо ново строителство. И ние вървим към транспорт без изкопаеми горива“, каза Пол Корец, член на съвета на Лос Анджелис, работещ по политиката. „Нашият велик и влиятелен град, който е израснал около автомобилите, е идеалното място да разберем как да излезем от автомобила, задвижван с гориво.“

Ако успее, Лос Анджелис ще бъде най-големият град, който ще приеме подобна мярка. Членът на съвета се надява да види промяната на политиката до края на годината.

Предложението на Лос Анджелис е вдъхновено от град Петалума, Калифорния, който миналата година стана първият в света, който забрани нови бензиностанции. Градският съвет на района на залива гласува единодушно в подкрепа на мярката, която включва разпоредби за затваряне на бензиностанции.

Други градове също откриха потенциала за трансформация. Съвсем наскоро във Ванкувър градският съвет също единодушно одобри предложение, което изисква всички бензиностанции и паркинги с повече от 60 сергии да имат зареждане на EV на място или да плащат годишна лицензионна такса от 10 000 долара от 2025 г.

В Европа Амстердам е на път да електрифицира своите градски бензиностанции. Предложението, подадено през 2020 г., планира около 30 от 55-те бензиностанции на общинска земя да бъдат превърнати в места за бързо зареждане за електромобили до 2025 г.