Honda & Sony създават съвместно предприятие SHM
Гигантът на потребителската електроника работи върху свои собствени прототипи на електрически автомобили: VISION-S 02, представен на CES в САЩ тази година
Honda включва използването на платформата Ultium от General Motors, преди да започне да работи със своята изцяло нова собствена електрическа платформа, наречена e:Architecture
sony-honda-mobility.com
Sony и Honda създадоха обявеното съвместно предприятие за електрически автомобили и мобилни услуги. С основаването на
Sony Honda Mobility (SHM) новата компания разкри своето производствено местоположение и график, започвайки с предварителните поръчки през 2025 г.
Името Sony Honda Mobility беше решено миналото лято. Базираната в Токио компания се притежава поравно от двамата партньори с начален капитал от 10 милиарда йени (около 70 милиона евро). Въпреки че SHM е базирана в Япония, продуктите ще се произвеждат в Япония, но и в САЩ, където Honda увеличава производството на батерии и заводите за електрически автомобили.
Предварителните поръчки за първия електрически автомобил са планирани за първата половина на 2025 г., докато продажбите трябва да започнат преди края на 2025 г. Доставките вече са планирани да започнат в Съединените щати през пролетта на 2026 г., последвани от Япония през втората половина от 2026 г.
„Концепцията за EV с висока добавена стойност“ на съвместното предприятие – вероятно ще бъде електрически автомобил или SUV, но също така ще произвежда това, което описва като „услуги за мобилност“.
Това изглежда е подобна концепция на тази, която Nio в момента пуска в Европа: представяйки колата като мобилен салон с много възможности за забавление на борда, включително очила с добавена реалност за пътниците. Изглежда, че това е нещото, което SHM има предвид под „увеличаване“.
Също така подобна на Nio, е идеята на SHM за култивиране на обратна връзка с клиентите и ангажиране на тях и другите в „общност“ за постоянно усъвършенстване на продуктите на компанията. Това ще капсулира това, което изглежда е концепцията за SHM с „Affinity“: набор от услуги и свързани продукти, предназначени да поддържат интереса на клиентите, обратната връзка и чувството за принадлежност отвъд сравнително ясния продукт на превозно средство, което да стигне от А до Б.
По отношение на „автономията“, новото съвместно предприятие SHM има за цел да разработи автоматизирано задвижване от ниво 3 „при ограничени условия“ – което вероятно са неща като шофиране по магистрала – и да даде възможност за подпомагане на водача от ниво 2+ в още повече „ситуации като градско шофиране”. Технически двете компании казват, че хардуерът тук включва високопроизводителен SoC1 с обща процесорна мощност над 800 TOPS2.
Това е друга тенденция, която се забелязва при електрическите автомобили, рекламирайки колата не само като мобилен салон, но и като мобилен AI компютър. Nio, например, представи високомощната и сложна „интелигентна система за превозни средства“ Banyan, която дори идва с малко отзивчиво лице за интерактивния бот на таблото. В друг подобен ход Hyundai наскоро разкри пътна карта за софтуерно дефинирани превозни средства. Наред с други неща, тези технологични тенденции включват безжични актуализации като стандартна функция и свързват водачите и пътниците с избрания от тях начин на живот извън времето, прекарано в превозното средство, включително контакт с други хора в балона на общността, който производителят на превозното средство разпространява .
Сътрудничеството между Sony и Honda изглежда идеално за това бъдеще на автомобилите, тъй като двете компании покриват съответно областите на автомобилната и потребителската електроника. Sony работи върху сензорни технологии, които ще надминат човешкото око – важни например за автономното шофиране, но също и за различни функции за безопасност.
Sony е натрупала голям опит в сензорите на камерата, които досега са били използвани предимно в смартфони. Гигантът на потребителската електроника работи върху свои собствени прототипи на електрически автомобили: VISION-S 02, представен на CES в САЩ тази година; е SUV издънка на първия си прототип, електрическия седан VISION-S 01, представен на CES 2020.
Плановете на Honda, малко закъснели за партито BEV, включват използването на платформата Ultium от General Motors, преди да започне да работи със своята изцяло нова собствена електрическа платформа, наречена e:Architecture, която да поеме управлението до 2025 г. Това вероятно е, когато експертизата на Sony в областта на софтуера, изчислителната техника и потребителската електроника излиза на преден план и продуктите, разработени съвместно от двете японски компании, най-накрая дават плодове.