BMW разширява производството на EV компоненти в Лайпциг
От 2024 г. цялата технологична верига за производство на високоволтови батерии ще работи не само в Динголфинг, но и в Лайпциг
bmwgroup.com
BMW Group представи планове как да разшири капацитета за производство на EV компоненти в завода в Лайпциг до 2024 г.
В бъдеще са планирани осем производствени линии, на които ще се извършват различни производствени стъпки за сглобяване на батерии.
Двете съществуващи линии за батерийни модули ще бъдат разширени с още една линия и пет линии за клетъчен лак през следващата година. Според съобщението на BMW две нови линии за сглобяване на батерии с високо напрежение ще бъдат пуснати в експлоатация през 2024 г., които след това ще бъдат използвани, наред с други неща, в е-версията на Mini Countryman, която също ще се произвежда в Лайпциг в бъдеще .
Дотогава готовите за инсталиране високоволтови батерии вероятно ще се сглобяват в Динголфинг – единственото германско местоположение на BMW Group за тази задача досега.
На линиите на батерийните модули закупените клетки се комбинират в модули. На линиите за боядисване на клетките те са боядисани – както подсказва името. Това обаче не е въпрос на външен вид: корпусите на призматичните клетки са покрити със слой с дебелина няколко милиметра, който служи като допълнителна защита или изолация. Това прави батериите по-здрави.
Линиите за компоненти се изграждат на площадките, където преди това бяха произведени спортните автомобили i3 и i8 PHEV. До лятото на 2022 г. там са произведени над 250 000 i3 и 20 000 i8. Служителите, които преди са сглобявали двата модела, сега също ще продължат да бъдат наети в производството на компоненти. В момента има 700 души, работещи в производството на компоненти за батерии в завода в Лайпциг, а до 2024 г. ще бъдат повече от 1000.
Общо компанията казва, че инвестира повече от 800 милиона евро в развитието на производството на EV компоненти в обекта до края на 2024 г. „Ние работим последователно, за да напреднем в трансформацията към електромобилност“, казва Маркус Фалбьомер, ръководител на двигателя и производство на E-Drive в BMW AG. „и ние продължаваме да развиваме нашата мрежа за производство на електронни устройства, за да се случи това. От 2024 г. цялата технологична верига за производство на високоволтови батерии ще работи не само в Динголфинг, но и в Лайпциг.“
За своите настоящи електронни превозни средства – от iX1 и iX до електрическия флагман i7 – BMW разчита на призматични клетки, които са боядисани и сглобени в модули вътрешно, както е описано по-горе. За предстоящата EV платформа за „новия клас“ обаче базираната в Мюнхен компания се стреми да премине към кръгли клетки и структурни батерийни пакети. Досега трима доставчици на клетки са потвърдени за това: CATL и Eve Energy от Китай са потвърдени от известно време. Едва тази седмица стана известно, че BMW ще закупи кръгли клетки от Envision AESC за предстоящото производство на E-SUV в американския завод Spartanburg.