Архив

1936 Bugatti Type 57SC Atlantic – „герой“ от филма „Газ до дупка“…

Може би най-доброто Bugatti и първата суперкола, правена някога

По материали от мрежата

Един от най-странните, неуловими и скъпи автомобили е Bugatti Type 57SC Atlantic. Със своята ниска стойка,1066334-1024 мощен двигател, олекотена конструкция, максимална скорост от 200 км в час и въздействащо капковидно тяло, мнозина вярват, че това е най-доброто Bugatti и първата суперкола, правена някога.

Синът на Еторе, Жан Бугати, който изиграва голяма роля в развитието на серията Type 57, лично стилизира Atlantic. Линиите на Жан рисуват интересна комбинация от самолетен стил заедно с авангардната форма на сълза. Акцентите в дизайна включват силно наклонено предно стъкло, занитени перки и бъбрековидни врати с подходящи странични прозорци.

Инерцията зад стила беше структурирана от дизайнерска концепция за включване на Electron, сплав от магнезий и алуминий от IG Farben от Германия, в дизайна. Въпреки че е здрав и тежи до една трета от алуминия, той също е силно запалим, поради което заваряването не е възможно.

Това означаваше, че всеки панел трябваше да бъде занитен на място, което представляваше особен проблем за традиционния дизайн. Затова Жан включи естетиката на нита в крилата на колата и създаде показателна комбинация от функция и форма.

1066274-1024-1Като първата кола, която носи перки, сребристият Electron Aerolithe Prototype дебютира като възможен спортен модел от серията Type 57 на автомобилното изложение в Париж през 1935 г. Колкото и сензация да е колата, тя печели само три поръчки. По времето, когато започва производството през 1936 г., стандартният алуминий е избран пред запалимия електрон и е използвано специално сниженото шаси тип 57S с неговия по-малък, V-образен радиатор.

Конструкцията на тези Atlantic е подобна на другите Type 57, които формират основата за състезанието на Bugatti и грандиозното турне. Разпоредбите на шасито включват телени колела на Rudge Witworth, сложни амортисьори De Rams, петнадесет инчови барабанни спирачки и здраво, непретрупано шаси. Шасито Type 57SC е комбинацията от компресорния двигател 57C с ниското и късо шаси 57S, използвано за състезания.

Дългогодишната история на всяко Bugatti Atlantic е забавно предположение за всеки ентусиаст на Bugatti. Първият прототип е изчезнал и само две от трите производствени версии с алуминиево тяло остават до голяма степен оригинални.

Спецификации и производителност1936_Bugatti_Type57SCAtlantic3

тип Автомобил с ограничено производство

построен в Молсхайм, Елзас, Франция

производство 3 броя

предшественик 1934 Bugatti Type 57 Airolithe

двигател Inline-8 с чугунен блок, смазване със сух картер

позиция Предна надлъжна

тип Supercharged

газоразпределителен механизъм 2 клапана на Cyl, DOHC

подаване на гориво Stromberg UUR-2 Карбуратор

работен обем 3257 куб. см

отвор 72 мм, ход 100 мм

компресия 8.5:1

1936_Bugatti_Type57SCAtlantic2мощност 156,6 kW / 210 bhp @ 5500 об./мин

специфична мощност 64,48 конски сили на литър

конски сили/тегло 220,36 конски сили на тон

тяло/рамка Алуминий върху ясен Дървени опори върху стоманена рамка

задвижвани колела RWD

предни гуми Dunlop

задни гуми Dunlop

предни спирачки Барабани

задни спирачки Барабани

предни колела F 45,7 x 14,0 см

задни колела R 45,7 x 16,5 см

кормилен механизъм Червяк и ролка

предно окачване Полунезависими централно закрепени оси с амортисьори Ram, листови пружини

задно окачване Плътна ос с амортисьори Ram, четвърт елиптични листови пружини

собствено тегло 953 кг

междуосие 2979 мм

предна следа 1349 мм

задна следа 1349 мм

трансмисия 4-степенна механична

максимална скорост ~200 км/ч / 124,3 мили/ч

0 – 60 мили/ч ~10 секунди

дизайнери Жан Бугати, Жозеф Уолтър

Шаси 57374, колата на Rothschild – Това е първият сериен Atlantic, който се разпознава по ниско разположените си фарове, които са само леко изпъкнали. Построен е през 1936 г. и вероятно с части и панели от оригиналния прототип на Aerolithe.

Първият собственик на #57374, лорд Филип дьо Ротшилд от Лондон, поръча колата в светло синьо с тъмно син интериор. Следващ собственик изпраща колата обратно на Bugatti през 1939 г., за да получи компресор и да направи колата истински 57SC.

След войната Боб Оливър от Лос Анджелис притежава #57374 и го модифицира по драстични начини. Боб променя размера на задните прозорци и боядисва колата в няколко различни цвята, включително червено.

Питър Д. Уилямсън купува модифицираната кола на търг през 1971 г. за 59 000 щатски долара и прекарва години в възстановяване на колата до нейните спецификации от 1936 г.

Автомобилът дебютира на Pebble Beach Concours през 2003 г., където спечели наградата за най-добър в шоуто.

Оттогава е закупен от нов собственик за 36 милиона долара и се намира в Mullin Automotive Museum.