1936 Bugatti Type 57SC Atlantic – „герой“ от филма „Газ до дупка“…
Може би най-доброто Bugatti и първата суперкола, правена някога
По материали от мрежата
Един от най-странните, неуловими и скъпи автомобили е Bugatti Type 57SC Atlantic. Със своята ниска стойка, мощен двигател, олекотена конструкция, максимална скорост от 200 км в час и въздействащо капковидно тяло, мнозина вярват, че това е най-доброто Bugatti и първата суперкола, правена някога.
Синът на Еторе, Жан Бугати, който изиграва голяма роля в развитието на серията Type 57, лично стилизира Atlantic. Линиите на Жан рисуват интересна комбинация от самолетен стил заедно с авангардната форма на сълза. Акцентите в дизайна включват силно наклонено предно стъкло, занитени перки и бъбрековидни врати с подходящи странични прозорци.
Инерцията зад стила беше структурирана от дизайнерска концепция за включване на Electron, сплав от магнезий и алуминий от IG Farben от Германия, в дизайна. Въпреки че е здрав и тежи до една трета от алуминия, той също е силно запалим, поради което заваряването не е възможно.
Това означаваше, че всеки панел трябваше да бъде занитен на място, което представляваше особен проблем за традиционния дизайн. Затова Жан включи естетиката на нита в крилата на колата и създаде показателна комбинация от функция и форма.
Като първата кола, която носи перки, сребристият Electron Aerolithe Prototype дебютира като възможен спортен модел от серията Type 57 на автомобилното изложение в Париж през 1935 г. Колкото и сензация да е колата, тя печели само три поръчки. По времето, когато започва производството през 1936 г., стандартният алуминий е избран пред запалимия електрон и е използвано специално сниженото шаси тип 57S с неговия по-малък, V-образен радиатор.
Конструкцията на тези Atlantic е подобна на другите Type 57, които формират основата за състезанието на Bugatti и грандиозното турне. Разпоредбите на шасито включват телени колела на Rudge Witworth, сложни амортисьори De Rams, петнадесет инчови барабанни спирачки и здраво, непретрупано шаси. Шасито Type 57SC е комбинацията от компресорния двигател 57C с ниското и късо шаси 57S, използвано за състезания.
Дългогодишната история на всяко Bugatti Atlantic е забавно предположение за всеки ентусиаст на Bugatti. Първият прототип е изчезнал и само две от трите производствени версии с алуминиево тяло остават до голяма степен оригинални.
Спецификации и производителност
тип Автомобил с ограничено производство
построен в Молсхайм, Елзас, Франция
производство 3 броя
предшественик 1934 Bugatti Type 57 Airolithe
двигател Inline-8 с чугунен блок, смазване със сух картер
позиция Предна надлъжна
тип Supercharged
газоразпределителен механизъм 2 клапана на Cyl, DOHC
подаване на гориво Stromberg UUR-2 Карбуратор
работен обем 3257 куб. см
отвор 72 мм, ход 100 мм
компресия 8.5:1
мощност 156,6 kW / 210 bhp @ 5500 об./мин
специфична мощност 64,48 конски сили на литър
конски сили/тегло 220,36 конски сили на тон
тяло/рамка Алуминий върху ясен Дървени опори върху стоманена рамка
задвижвани колела RWD
предни гуми Dunlop
задни гуми Dunlop
предни спирачки Барабани
задни спирачки Барабани
предни колела F 45,7 x 14,0 см
задни колела R 45,7 x 16,5 см
кормилен механизъм Червяк и ролка
предно окачване Полунезависими централно закрепени оси с амортисьори Ram, листови пружини
задно окачване Плътна ос с амортисьори Ram, четвърт елиптични листови пружини
собствено тегло 953 кг
междуосие 2979 мм
предна следа 1349 мм
задна следа 1349 мм
трансмисия 4-степенна механична
максимална скорост ~200 км/ч / 124,3 мили/ч
0 – 60 мили/ч ~10 секунди
дизайнери Жан Бугати, Жозеф Уолтър
Шаси 57374, колата на Rothschild – Това е първият сериен Atlantic, който се разпознава по ниско разположените си фарове, които са само леко изпъкнали. Построен е през 1936 г. и вероятно с части и панели от оригиналния прототип на Aerolithe.
Първият собственик на #57374, лорд Филип дьо Ротшилд от Лондон, поръча колата в светло синьо с тъмно син интериор. Следващ собственик изпраща колата обратно на Bugatti през 1939 г., за да получи компресор и да направи колата истински 57SC.
След войната Боб Оливър от Лос Анджелис притежава #57374 и го модифицира по драстични начини. Боб променя размера на задните прозорци и боядисва колата в няколко различни цвята, включително червено.
Питър Д. Уилямсън купува модифицираната кола на търг през 1971 г. за 59 000 щатски долара и прекарва години в възстановяване на колата до нейните спецификации от 1936 г.
Автомобилът дебютира на Pebble Beach Concours през 2003 г., където спечели наградата за най-добър в шоуто.
Оттогава е закупен от нов собственик за 36 милиона долара и се намира в Mullin Automotive Museum.