Архив

LEVC иска да стане изцяло електрически

Geely пое пълния контрол над LEVC през 2013 г. Китайската компания досега е инвестирала 500 милиона паунда в LEVC – еквивалента на около 570 милиона евро.

reuters.com

Дъщерното дружество на Geely – LEVC (London Electric Vehicle Company), е изправено пред бъдеще като чисто производител на електрически превозни средства, според медиен доклад. За да направи тази промяна, се казва, че компанията майка Geely планира голяма инвестиция.

LEVC VN5 e-transporter-electric

LEVC VN5 e-transporter-electric

LEVC вече намекна накратко за планираната трансформация в производител на чисто електрически превозни средства в края на декември и обяви, че ще публикува повече подробности за новата стратегия през първото тримесечие на 2023 г. Информационната агенция вече споменава някои ключови моменти от стратегия и се позовава на изказвания на мениджъри на компанията.

Според това трябва да има спомената инвестиция от Geely, чийто размер обаче ще бъде обявен едва на по-късна дата. Според информационната агенция китайската компания досега е инвестирала 500 милиона паунда в LEVC – еквивалента на около 570 милиона евро. Geely пое пълния контрол над LEVC през 2013 г.

Сега се казва, че LEVC обсъжда набор от модели търговски превозни средства и леки автомобили на обща електрическа платформа. Според главния изпълнителен директор на LEVC – Крис Алън, цитиран в доклада на Reuters, неговата компания може да се възползва от други марки на групата, които вече имат електрически превозни средства, за да „продължи напред бързо и гъвкаво“. Компанията вече използва информационно-развлекателна система, софтуер и волан, разработени от Volvo, между другото.

В рамките на пет години LEVC „може“ да разполага с пълна гама електрически превозни средства на пътя и да се трансформира в масова, изцяло електрическа марка с гама от търговски и пътнически превозни средства, според типични изявления от висшето ръководство на LEVC. Дословно се съобщава, че Алън е казал, че „има огромна стойност в нашия продукт, който никога не е бил експлоатиран“. Той каза, че целта е LEVC да стане много по-известна марка в световен мащаб и да се разшири продуктовото предлагане във възможно най-много области.

Досега LEVC предлага таксито TX и микробуса VN5, произлизащ от него. Дуото може да работи само на електричество, но има двигател с вътрешно горене като разширител на пробега. В завода си в Ковънтри, Обединеното кралство, LEVC понастоящем може да произвежда 3000 таксита годишно при работа на една смяна. Този брой обаче лесно трябва да бъде увеличен до 20 000, като производителят може да разчита и на производство в Китай, както направи Lotus, цитира агенцията ръководството на LEVC.

В хода на планираната трансформация в производител на изцяло електрически превозни средства LEVC и Geely също искат да привлекат външни инвеститори и да си сътрудничат с други производители на превозни средства за разработване на нови технологии, според доклада.

Бизнесът на LEVC беше силно засегнат от пандемията Covid 19 през последните години. През октомври бяха съкратени 140 служители. Това съкращаване дойде под ръководството на новия главен изпълнителен директор Алекс Нан, който наследи Йорг Хофман на тази позиция в средата на 2022 г.