VW разкрива първи подробности за новата задвижваща система MEB APP550
Този задвижващ агрегат се произвежда от VW Group Components в Касел от средата на март
VW потвърждава, че ще достави „първите автомобили с ново поколение задвижване във вариант с мощност 210 кВт (286 к. с.)“ вероятно от края на годината.
Новият ID.7 вероятно ще бъде сред първите серии – вероятно ID.3 GTX със задно задвижване също ще получи този вариант на задвижване по-късно
volkswagen-newsroom.com
Volkswagen разкри ново поколение задвижващи модули за модулния комплект за електрически постройки MEB. Задвижването на задната ос APP550 се състои от напълно новоразработен силов агрегат – който трябва да предлага повече мощност с подобрена ефективност в същото време.
Този задвижващ агрегат се произвежда от VW Group Components в Касел от средата на март. Оттогава са известни и ключовите данни – задвижващият агрегат трябва да доставя до 210 кВт и 550 Нм въртящ момент. Както е известно, вариантът на двигателя, използван в повечето модели MEB досега, е с мощност от 150 кВт и 310 Нм. Когато VW публикува снимки от последните тестове на ID.7 преди световната му премиера в началото на април, ефективността на новата система за електрическо задвижване беше подчертана преди всичко.
Сега компанията от Волфсбург разкри още няколко подробности. Остава познатият дизайн с импулсен инвертор, интегриран в корпуса на двигателя, ротора, статора, охлаждащата риза, скоростната кутия и корпуса на скоростната кутия. Всички компоненти обаче са доразвити.
APP550 постига високия въртящ момент на електрическото задвижване чрез подобрен статор с голям ефективен брой намотки и по-голямо напречно сечение на проводника – в същото време тънките и оптимизирани пакети от ламинирани плочи трябва да увеличат ефективността.
Роторът е оборудван като аналог с по-силен постоянен магнит с по-висок капацитет. Задвижването е подсилено, за да се справи с произтичащия въртящ момент. За подобряване на производителността и ефективността импулсният инвертор (или инвертор) също е адаптиран – според VW с оглед „осигуряване на високи фазови токове“.
Друг лост за повишаване на ефективността е управлението на топлината. В охладителната система на задвижващия агрегат инженерите напълно са се отказали от електрическа маслена помпа (която, разбира се, сама би консумирала електричество). Вместо това, според съобщението за пресата, системата може „да се охлажда чрез зъбните колела на трансмисията, както и чрез специално оформени компоненти за прехвърляне и разпределение на маслото“. Освен това статорът има водноохлаждаща риза. Твърди се, че комбинацията от тези две системи при необходимост е основата за по-нататъшно подобряване на ефективността – това обаче не е точно количествено определено в съобщението.
Освен това има оптимизации в класическото машиностроене: полираните и специално оформени спирални зъбни колела трябва допълнително да намалят загубите в скоростната кутия, а също така има лагер с оптимизирано триене в корпуса на скоростната кутия.
„Тъй като наличното пространство не се е променило, ние бяхме принудени да разработим ново задвижване, което постига значителни подобрения в производителността и ефективността, въпреки че е подложено на същите ограничения“, казва Карстен Беневиц, ръководител на задвижващи и енергийни системи в техническото развитие. „Това беше голямо предизвикателство за екипа на техническото развитие и груповите компоненти. Резултатът показва, че успяхме да намалим използването на суровини, като в същото време постигнахме значително увеличение на ефективността на превозното средство.“
В резултат на това ID. моделите (а също и превозните средства MEB на другите марки на групата) трябва да могат да постигнат по-голям обхват със същия размер на батерията. VW само потвърждава, че ще достави „първите автомобили с ново поколение задвижване във вариант с мощност 210 кВт (286 к. с.)“ вероятно от края на годината. Не се споменават конкретни модели, но новият ID.7 вероятно ще бъде сред първите серии – вероятно ID.3 GTX със задно задвижване също ще получи този вариант на задвижване по-късно.