Архив

Hyundai се стреми да бъде един от първите 3 производители на BEV до 2030 г.

За тази цел южнокорейската група иска да инвестира до 16,6 милиарда евро, за да увеличи производството и износ

hyundai.com, kianewscenter.com

Hyundai Motor Group представи инвестиционни планове да стане един от трите най-големи производители наkia-min електрически автомобили в света до 2030 г. За тази цел южнокорейската група иска да инвестира до 24 трилиона вона (еквивалентни на около 16,6 милиарда евро), за да увеличи производството и износ.

Групата с марките Hyundai Motor, Kia и доставчика Hyundai Mobis (в случая Genesis се счита за марка на Hyundai Motor) ще предложи общо 31 електрически модела – като „отговор на нарастващото търсене на електрически превозни средства“.

Този брой от текущото съобщение обаче изглежда нисък: когато Kia обяви повишаване на целите си за продажби на EV с 33 процента до 2030 г., тя все още каза, че само Kia ще предложи 15 BEV модела през 2027 г. Това остави само 16 автомобила за Hyundai и марките Genesis. Тъй като Hyundai в момента предлага три електрически автомобила с Kona, Ioniq 5 и Ioniq 6, а Genesis също има три, не са останали много нови серии електрически автомобили за двете марки.

Това, което е ясно обаче е, че голяма част от акумулаторно-електрическите коли ще се произвеждат в Южна Корея – производството на BEV в САЩ вече е потвърдено, а Kona Electric, например, ще се произвежда в Европа. Въпреки това, производството на 800-волтови модели, базирани на E-GMP, вероятно ще бъде запазено в Южна Корея (с изключение на заводите в САЩ). Групата обяви планове за значително разширяване на годишното производство на електромобили в Корея до 1,51 милиона единици до 2030 г. и глобалния обем до 3,64 милиона единици.

В допълнение, съобщението за инвестиции в Южна Корея потвърждава, че Kia ще построи нов завод за производство на електрически превозни средства с предназначение (PBV). Новият завод е планиран да започне масово производство през втората половина на 2025 г. и е проектиран да произвежда първоначално до 150 000 автомобила годишно. Фабриката за PBV ще бъде построена на мястото на съществуващия завод на Kia в провинция Gyeonggi.

Тези специални автомобили са част от стратегията на Kia от известно време. Предполага се, че те са адаптирани превозни средства за таксиметрови услуги и доставчици на превози, например. Вече се предлага модел PBV, базиран на Niro; в средносрочен до дългосрочен план такива превозни средства не трябва да се изграждат на базата на съществуващи модели, а на собствена платформа за електронни. В случая с BPV тази платформа е известна като eS.

Част от обявените сега 24 трилиона вона (по-рано се говореше за 21 трилиона вона) също ще се влеят в разработването на нова EV платформа. За електрическите автомобили платформата eM 2025 трябва да дебютира. Според по-ранно съобщение платформата eM ще служи като основа за електрически автомобили „във всички сегменти“ (от малки коли до петметрови седани и SUV) и ще предлага обхват, който е с 50% по-голям от сегашния на групата е-коли.

Измерено спрямо автомобилите Ioniq 5 и Ioniq 6 e-GMP, това би означавало около 750 километра за кросоувъра от среден размер и 900 километра за седана от среден размер – въз основа на обхватите на WLTP в момента съответно от 507 и 610 километра.

 Related: franklin county nc sheriff candidates, live doppler radar georgia, when did coventry get relegated from the premier league, manon lloyd married to dan lloyd, delta state softball coach, hyundai mpg reimbursement program login, lauren baxley pictures, marian heath obituary, post and courier obituaries for last 3 days, clove taste after root canal, find the missing numerator or denominator calculator, trane furnace conversion kit, wpy theodore productions, percentage of marriages that survive midlife crisis, how to spawn martian madness,