Mercedes-Benz Vision One-Eleven Concept дебютира с Gullwing Doors, аксиални двигатели
Футуристичният EV отдава почит на експерименталния прототип C111 от 1970 г.
Най-новата концепция е упражнение за стил и нищо друго
Във Vision One-Eleven, отличително изпъкналите арки на колелата предполагат, че двигателите с аксиален поток са разположени близо до колелата, като евентуално четири отделни мотора му дават общо 1000 киловата (или 1300 конски сили, ако желаете)
motor1.com
Всеки обича добър римейк от 70-те, но понякога преработването на нещо от диско десетилетието в модерната епоха може да се почувства неуместно. Но когато въпросното нещо е невероятният експериментален прототип Mercedes-Benz C111, трудно е да объркате нещата твърде много. Концептът е с врати с крила на чайка, аеродинамичен стил и звезда, монтирана на капака. Това е новоразкритата концепция Mercedes-Benz Vision One-Eleven.
Проектиран и произведен в Международния дизайнерски център на компанията в Карлсбад, Калифорния, Vision One-Eleven е ясна почит към този експеримент от 70-те години на миналия век. Но докато оригиналната серия от 15 единици на Mercedes-Benz C111s носеше четирироторни ротационни, петцилиндрови дизелови и турбо двигатели V8, най-новата концепция е упражнение за стил и нищо друго. Това е единственият проблем за иначе смелия, сплотен дизайн Vision One-Eleven.
Корените на шоу-автомобила са ясно очевидни във вратите тип „крила на чайка“, които също напомнят за легендарния 300SL от 1954 г., но има редица други детайли, които свързват Vision One-Eleven с неговите предшественици. Овална предна част с три вентилационни отвори в ъглите е очевидна връзка с C111, както и двойните кръгли задни светлини на пикселизираната задна графика. Двойните вентилационни отвори на капака, боядисани в черно, също напомнят за прототипа от 70-те години на миналия век, въпреки че сега водят директно до покрив в стил навес.
Това е така, защото, за разлика от клинообразния C111, Vision One-Eleven използва дизайнерския език на Mercedes-EQ „one-bow“ с извита кабина, обърната напред. Корпусът в стил фюзелаж изглежда така, сякаш лежи върху аерокита, състоящ се от преден и страничен сплитер и агресивен заден дифузьор, което прави оригиналната оранжево-черна цветова схема на C111 по по-функционален начин. И със само 46 инча, концепцията Vision е само около 2 инча по-висока от своя предшественик – необичайно ниско за електрическо превозно средство, благодарение на една елегантна технология.
Електрическите двигатели с аксиален поток, проектирани от дъщерното дружество на компанията YASA, позволяват ниската позиция. За разлика от тяговите двигатели с радиален поток, намиращи се в други електромобили на Mercedes, агрегатите с аксиален поток са с 66 процента по-плътни мощности, което дава на инженерите повече гъвкавост по отношение на тяхното разположение. Във Vision One-Eleven, отличително изпъкналите арки на колелата предполагат, че двигателите с аксиален поток са разположени близо до колелата, като евентуално четири отделни мотора му дават общо 1000 киловата (или 1300 конски сили, ако желаете). Разбира се, всичко това е теоретично, тъй като Vision One-Eleven е упражнение за стилизиране, а не стенд за тестване на задвижване.