Electric Elise се зарежда само за шест минути
Дизайнерът на оригиналния Lotus Elise се обедини с британския производител на батерии Nyobolt, за да създаде революционен роудстър
© Предоставено от Hagerty Media
Джулиан Томсън, който сега е директор по дизайна в GM Advanced Design Europe, казва, че винаги е искал да развие и модернизира дизайна на Elise, който за първи път направи през 1994 г. Nyobolt се обърна към Thomson през 2021 г., за да създаде превозно средство, което да демонстрира своя ултра -технология за бързо зареждане на батерията и той покани дизайнерската и инженерна фирма Callum, за да разработи прототипа.
Очевидно това не е първият път, когато Elise се използва в основата за електрическо превозно средство, тъй като оригиналният Tesla Roadster използва олекотената платформа Lotus, за да извлече максимума от своята 53 кВтч батерия. Новата концепция всъщност използва по-малка батерия от 35 кВтч, за да поддържа по-малко теглото си. Това ограничава обхвата на шофиране до малко над 155 мили, но технологията на Nyobolt означава, че неговите литиево-йонни батерии могат да бъдат напълно презаредени само за шест минути, като се използва съществуващата инфраструктура за зареждане.
„Отключването на предизвикателствата, пред които са изправени дизайнерите на електрически превозни средства, беше от ключово значение за разработването на нашите революционни батерии с бързо зареждане“, добавя Сай Шивареди, главен изпълнителен директор на Nyobolt. „Преди това не беше възможно да се създаде леко превозно средство с бързо зареждане, без да се компрометира живота му и затова хората разчитаха на скъпи и големи батерии в превозното средство. С нашата уникална технология постигнахме кола за зареждане за шест минути и разработихме по-малки пакети батерии, които могат да осигурят повече мощност и да се зареждат за по-малко време.“
„Целта беше да развием дизайна и да го актуализираме, като същевременно запазим този емблематичен спортен автомобилен характер, който беше толкова добре приет в Elise“, казва Алек Джоунс, творчески ръководител в Callum.
Освен това се твърди, че колата е забавна за шофиране. „Технологията на Nyobolt позволява на тази кола да изпълни всички изисквания, които направиха оригиналната Elise толкова желана за водачите кола с култ, но тя е електрическа“, казва Джоунс.