Архив

Citroën ще пусне електрически автомобил във Франция за под 25 хиляди

С ë-C3 компанията майка Stellantis иска да се изправи срещу евтините модели от Китай

Президентът на Франция Еманюел Макрон наскоро обяви, че иска да направи държавните субсидии за електрически автомобили зависими от емисиите на CO2 при производството на превозните средства и техните батерии

reuters.com, autocar.co.uk

Citroën планира да пусне електрически модел с базова цена под 25 000 евро на европейския пазар в началото наcitroen-e-c3-indien-india-min 2024 г. След това малкият електрически автомобил ще се предлага във Франция и Обединеното кралство, наред с други страни.

Както каза шефът на марката на компанията Тиери Коскас пред журналисти, новият достъпен модел ще бъде ë-C3. Автомобилът се предлага в Индия от началото на годината и вече е представен в Южна Америка.

Електрическият вариант на модела Citroën C3 с вътрешно горене за Европа ще предлага пробег от 300 километра и ще се сглобява в Словакия. Малката електрическа кола има 29,2 кВтч батерия. Електрическият мотор има мощност от 42 кВт и въртящ момент от 143 Нм. По-ранни доклади сочат, че максималната скорост е 107 км в час.

Представянето е планирано за октомври 2023 г. с пускане на пазара в началото на 2024 г. Въпреки че все още не е ясно точно в кои други европейски страни ще се предлага ë-C3, Франция и Великобритания вече са потвърдени.

Президентът на Франция Еманюел Макрон наскоро обяви, че иска да направи държавните субсидии за електрически автомобили зависими от емисиите на CO2 при производството на превозните средства и техните батерии. Това би дало предимство на електрическите автомобили, произведени в Европа, тъй като се отделя по-малко CO2 поради местното производство и по-късите транспортни маршрути, отколкото например колите, произведени в САЩ или Китай. Според Reuters концепцията ще бъде официално представена през октомври – и след това ще се прилага за всички модели, доставени през 2024 г.

Въпреки това, батерията на ë-C3 все още се очаква да идва от Китай. Според Reuters това повдига въпроса дали малкият електрически автомобил изобщо ще бъде субсидиран – дори ако крайното производство се проведе в Европа, батерията все още е решаващ компонент.

С ë-C3 компанията майка Stellantis иска да се изправи срещу евтините модели от Китай. BYD наскоро обяви, че ще донесе пет електрически модела във Франция. BYD започва там с триото електрически автомобили Atto 3, Han и Tang. Освен това Dolphin ще бъде наличен от юли, а Seal след лятото. BYD потвърди в средата на април, че тези двама също ще дойдат в Европа.