Архив

Toyota ще получи $850 милиона субсидия за разработване на следващо поколение EV батерии

Освен увеличените инвестиции в разработването на нови електромобили, Toyota ще продължи да инвестира в хибридни електрически превозни средства и автомобили, задвижвани с водород

insideevs.com

Toyota Motor ще получи субсидия от около 853 милиона долара (120 милиарда йени) от японското правителство, за да разшири производството на батерии за електрически превозни средства, в опит да увеличи местното производство и да стане по-малко зависима от свързаните с Китай вериги за доставки, според Nikkei.

Toyota bZ Flexspace Concept

Toyota bZ Flexspace Concept

Паричната помощ идва, тъй като японските компании – водени от доставчика на Tesla Panasonic – държат по-малко от 10 процента дял в използването на автомобилни батерии, докато китайските доставчици – главно CATL и BYD – контролират повече от половината, според SNE Research, цитиран от Nikkei.

Toyota каза, че ще използва парите, за да разработи следващото поколение литиево-йонни EV батерии, които използват биполярна литиево-железна фосфатна технология и имат потенциала да предложат 20 процента по-голям пробег в електрически превозни средства и струват около 40 процента по-малко от текущото поколение литиеви -йонни батерии, използвани в кросоувъра Toyota bZ4X.

Японският автомобилен производител вероятно ще пусне батерията от следващо поколение в производство около 2026 или 2027 г., когато електромобилите, базирани на специално създадена платформа, ще излязат на пазара с рекламиран пробег от около 965 километра с едно зареждане.

Освен това Toyota ще използва част от субсидията за изследване и развитие на своите изцяло твърдотелни батерии, които се предполага, че ще увеличат обхвата на шофиране на нейните електромобили с около 20 процента, в сравнение с биполярните пакети LFP, което се превежда в приблизително 720 мили (1158 км) пътуване с нулеви емисии.

По-рано тази седмица автомобилната група Nippon, която в момента продава само две изцяло електрически превозни средства в Съединените щати – кросоувърите Toyota bZ4X и Lexus RZ – разкри амбициозен план, който ще доведе до изцяло нова EV платформа през 2026 г. и новоразработен EV батерии, за които се съобщава, че могат да осигурят над 900 мили (1448 км) обхват след 2028 г.

Освен това компанията, базирана в Аичи, иска да намали производствените разходи, като използва методи за гига кастинг, подобни на тези, използвани от Tesla, както и да подобри аеродинамичните свойства на своите предстоящи модели, захранвани с батерии, доколкото е възможно.

Toyota планира да пусне 10 нови BEV до 2026 г. и ще произвежда изцяло нов електрически SUV в Кентъки от 2025 г., както и да инвестира 2,1 милиарда долара във фабрика за батерии в Северна Каролина.

Освен увеличените инвестиции в разработването на нови електромобили, Toyota ще продължи да инвестира в хибридни електрически превозни средства и автомобили, задвижвани с водород.