Архив

Париж се сбогува с „тротинетките“.

Първата европейска столица, която забрани електрическите скутери по улиците си

france24.com

Тротинетките под наем вече са забранени в Париж след (непопулярно) гласуване по-рано тази година. Градътlime-s-e-tretroller-electric-kick-scooter-uber стана първата европейска столица, която забрани електрическите скутери по улиците си. В началото кметът Ан Идалго нарече малките машини неприятни, но забраната изглежда уникална.

Може да се нарече забраната и малко драстична. В същото време тротинетите, както ги наричат французите, се превърнаха в огромен проблем в Париж. Първата беше пусната през 2018 г. и скоро парижани можеха да намерят не по-малко от 15 000 електронни скутера, много от които претрупваха пътищата, тъй като бяха оставени там, където се слизаше от тях.

Това скоро се превърна в проблем, което накара Идалго да призове за референдум през април 2023 г. Докато почти 90 процента гласуваха против скутерите, избирателната активност беше само 7,5 процента.

Забраната влиза в сила от 1 септември и ще важи за всички скутери под наем. Хората все още ще могат да се разхождат из Париж с частни скутери. Все пак това оставя близо 400 000 потребители от 2022 г. без достъп до забавно и бързо превозно средство.

В същото време превозните средства не само бяха задръстили улиците, но и взеха жертви. Според правителствени данни само през юли във Франция са убити десет ездачи.

Трите парижки доставчици, Tier, Dott и Lime, сега ще разположат превозните си средства в други градове.

Клемент Пет, ръководител на операциите на Tier във Франция, каза пред местните медии, че Париж е „уникален случай“ и „голямо обръщане на страницата“. До петък базираната в Берлин фирма е събрала 3000 от своите 5000 скутера.

Lime изпраща своите парижки скутери до Лил, Копенхаген и германските градове, а Dott е готов да ги изпрати до Тел Авив.

Докато Париж наистина е уникален случай, също и защото скутерите са били свободно движещи се, което означава, че скоро могат да бъдат намерени навсякъде, това е проблем, пред който са изправени и други градове. Въпреки че закъсня с играта със скутери, Лондон разреши само ограничено разпространение и изискваше малките машини да имат определени места за паркиране, подобно на схема за велосипеди. Други ограничения, предназначени да направят е-скутерите по-съвместими с градския живот, включват ограничения на скоростта и мерки против претрупване, като например правене на снимка при напускане на мини EV. За Париж обаче тези мерки бяха твърде малко и твърде закъснели.

Не е ясно дали забраната на схемите за отдаване под наем ще направи градовете по-безопасни. Скорошни случаи в Барселона и Лондон, наред с други, документират запалване на батерии за електронни скутери – те обикновено са частна собственост и са евтино произведени. В тези два града и в Хамбург вече е забранено използването на електрически тротинетки в метрото.