Архив

VW разкрива първи подробности за хибридния Passat

Публиката ще види новото издание след няколко дни на IAA Mobility в Мюнхен

Между другото, новото поколение на Passat ще се предлага само като комби и вече не като салон

volkswagen-newsroom.com, 31 август 2023 г.

VW публикува първи данни за следващото поколение Passat Estate. Публиката ще види новото издание следvolkswagen-passat-variant-phev-2023-01-min няколко дни на IAA Mobility в Мюнхен. При лансиране в началото на 2024 г. VW Passat ще излезе на пазара с две новоразработени plug-in хибридни задвижвания (eHybrid).

Passat eHybrid ще се предлага със системни мощности от 150 кВт и 200 кВт. Батерията също е нова, с нетна използваема енергия от 19,7 кВтч, според прессъобщението на VW. Това трябва да позволи до 100 километра в чисто електрически режим – поне в стандарта WLTP. Батерията може да се зарежда в AC точки за зареждане с 11 кВт вместо предишните 3,6 кВт. В пунктовете за зареждане с постоянен ток новият Passat Estate eHybrid се зарежда с до 50 кВт. Между другото: както при сегашните eHybrid варианти на Golf, портът за зареждане на Passat вече не е отпред, а от лявата страна между предното колело и вратата на водача.

Частта с двигателя с вътрешно горене на eHybrid задвижването също е нова: преди Plug-in хибридът в Passat се предлагаше с 1,4-литровия бензинов двигател (EA211); в деветото поколение се използва 1.5 TSI evo2 – от серията двигатели EA211evo.

Освен това в Passat има мек хибрид, наречен eTSI, както и два неелектрифицирани бензинови двигателя и три дизела. Всички двигатели се предлагат с трансмисия с двоен съединител; вече не се предлага ръчна скоростна кутия. В бъдеще предавката ще се избира от лоста на кормилната колона, а също така вече няма да има автоматичен селектор на предавките в централната конзола.

Според VW, световната премиера в деветото поколение на Passat е адаптивното управление на шасито „DCC Pro“. Твърди се, че по-широката гама от динамика и комфорт определя „стандартите в средния клас“. Това става възможно благодарение на технологията с два клапана, използвана за първи път във VW.

Интериорът разполага с големия сензорен дисплей от четвъртото поколение „Modular Infotainment Toolkit“ или накратко MIB4, познат от ID.7. За разлика от ID. модели, Passat все още има голям, напълно цифров дисплей в кокпита. Първите снимки също показват, че Passat отново има класически бутони на волана вместо често критикуваните сензорни повърхности.

volkswagen-passat-variant-phev-2023-02-min-888x444VW все още не е разкрил реалните размери, а само откъси. Междуосието е увеличено с пет сантиметра (вероятно до 2,84 метра), което се отразява директно в пет сантиметра повече място за краката на пътниците на задната седалка. Максималният товарен обем също се е увеличил с отчетени 1920 литра; преди това беше до 1780 литра. Прави впечатление обаче, че задното стъкло е малко по-плоско, отколкото при по-ранните комбита Passat.

Дори в деветото си поколение Passat няма да се предлага с чисто електрическо задвижване. Вместо това VW планира комби издънка на чисто електрическия ID.7, който според съобщенията ще се нарича ID.7 Tourer и може да бъде пуснат на пазара през 2024 г.

Между другото, новото поколение на Passat ще се предлага само като комби и вече не като салон. Освен това Passat вече няма да се произвежда в Емден, а в Братислава. В завода в Долна Саксония Passat трябваше да освободи място за производството на ID.7.

„Последният еволюционен етап на модулната напречна матрица (MQB evo) формира изключително иновативната техническа основа на деветото поколение на Passat“, казва Кай Грюниц, член на борда на VW за техническо развитие. „Благодарение на значителните икономии от мащаба на MQB evo, Volkswagen отново демократизира множество високотехнологични разработки и ги направи достъпни за стотици хиляди шофьори.“ Volkswagen все още не е публикувал цени.