Рим ограничава използването на електрически скутери под наем
След пълното спиране на електрическите скутери под наем в Париж този септември, друга европейска столица предприема действия.
wantinrome.com
Рим няма да изгони напълно малките машини от улиците, но значително ще намали броя им от 14 500 на 9 000.
Това намаление е резултат от новите разпоредби, които влязоха в сила в италианската столица на 1 септември, които също намалиха броя на компаниите за отдаване под наем от девет на три. На останалите три доставчика, Bird, Dott и Lime, е разрешено да управляват по 3000 електрически скутера в Рим.
Съгласно тригодишната концесия всеки скутер под наем трябва да има регистрационна табела и QR код за идентификация. Потребителите трябва също така да регистрират лична карта, показваща, че са навършили 18 години.
Ограничението на максималната скорост е намалено до 20 км/ч (от 25 км/ч) и само шест км/ч в пешеходните зони.
Градът казва, че ще ограничи и „дивото паркиране“, така че бившите свободно движещи се машини трябва да бъдат върнати в определени зони за паркиране в близост до спирките на обществения транспорт.
В същото време притежателите на сезонни билети за Metrobus могат да наемат скутерите на намалена такса.
Рим, който възприема по-премерен подход към електронните скутери, е в контраст с Париж. Съобщава се, че френската столица забрани завинаги всички „тротинети“ под наем този месец, въпреки по-ранните опити да се контролира използването им.
Лондон, от друга страна, позволи само ограничено разпространение и изискваше малките машини да имат определени места за паркиране, като схема за велосипеди, от самото начало. Други ограничения, които правят електронните скутери по-съвместими с градския живот, включват ограничения на скоростта, както по-горе, и мерки против претрупване, като правене на снимка, когато излизате от micro LEV.
Въпреки че частната употреба остава неограничена, не е ясно дали е по-безопасна. Скорошни случаи в Барселона и британската столица документират запалване на батерии за електронни скутери – те обикновено са частна собственост и са евтино произведени. След инцидентите Лондон, Барселона и Хамбург вече не позволяват електрически тротинетки в обществения транспорт.