Архив

BYD демонстрира шест електрически автомобила на IAA 2023

BYD се стреми да произвежда електрически превозни средства в Европа от 2025 г. и се оглежда за места в Германия, Франция и Испания

businesswire.com

BYD представи пълната си гама европейски електрически автомобили на IAA Mobility и разкри пълните технически спецификации на моделите Seal и Dolphin. Марката Denza също направи официалния си европейски дебют в Мюнхен.

BYD Dolphin Seal-2023

BYD Dolphin Seal-2023

Оставайки с BYD, щандът е домакин на пълната гама от представени по-рано модели като Atto 3, Tang и Han. Сравнително нови за европейската гама, но обявени по-рано, са 800-волтовите превозни средства Seal и Dolphin. BYD публикува цените на Dolphin в Европа през юни, като се насочи към надценки между 29 990 и 37 740 евро.

Изцяло нов, но се очаква да направи своя дебют на IAA, е Seal U (за Utility). Показан като предварителен преглед преди предстоящото му пускане в Европа, новият SUV е позициониран в D-сегмента и по този начин с един клас над C-сегмента SUV Atto 3. Seal U ще бъде пуснат в Европа през първата половина на 2024 г. ; BYD все още не е разкрила цените. Ако Seal U се счита за самостоятелен модел, гамата BYD ще включва шест електрически модела в бъдеще, включително Han EV, Tang EV, Atto 3, Dolphin, Seal и Seal U.

На IAA обаче самата BYD брои пет електрически автомобила и един ван – първокласен. Премиум Denza D9 MPV е 7-местен (2+2+3 пространство) с „многобройни иновации за комфорт, безопасност и производителност“, пише BYD. Премиум подходът в Denza се корени в съвместното предприятие 50:50 между BYD и тогавашната Daimler Group. Дълго време обаче марката не беше много успешна в Китай, така че германската група намали дела си до десет процента през декември 2021 г. Под контрола на BYD Denza се разви в първокласна марка – D9 е първият модел след рестартирането, а вторият модел, N7 e-SUV, вече е представен в Китай. По този начин превозните средства вероятно ще бъдат позиционирани над електрическите автомобили на марката BYD по отношение на цената.

BYD уточнява цените за германската EV гама на IAA

Що се отнася до ценообразуването, BYD използва изложението в Мюнхен като повод за детайлизиране на цените за Германия. Облицовките BYD Dolphin Comfort и Design, съчетани с 60,4 kWh батерия, ще се появят първи на пазара. Версиите Active и Boost с по-малката батерия от 44,9 kWh ще последват през първото тримесечие на 2024 г. Active се очаква да струва 30 990 евро бруто и 28 590 евро след приспадане на германската субсидия („Umweltbonus“).

Модел 3 съперник Seal, електрически седан от среден клас, ще се предлага в Германия в оборудването Design и Excellence за €44 900 и €50 990, съответно. Делът на производителя от екологичния бонус вече е приспаднат, така че допълнителни 2677,5 евро (2250 евро дял на производителя плюс 19 процента ДДС) се добавят към брутната каталожна цена, което се равнява на 47 577,50 евро за дизайна и 53 667,50 евро за печата Подстригване Excellence.

Ценовата разлика от почти 6 000 евро, значително по-голяма от тази на двата варианта Dolphin (2 000 евро), не се дължи само на различни характеристики на оборудването. Seal Design е модел със задно задвижване само с един електрически мотор (230 кВт); Seal Excellence има значително по-мощното задвижване на четирите колела с два двигателя и 390 кВТ системна мощност. И в двата случая батерията (BYD Blade Battery с LFP клетки и технология cell-to-pack) има капацитет от 82,5 кВтч, което води до WLTP пробег от 570 или 520 километра.

BYD Seal е първото превозно средство, което използва технологията CTB (Cell-to-Body) на BYD, която интегрира тялото и батерията Blade за висока структурна здравина, дизайнерски трик, който Tesla също прилага.

Волфганг Егер, директор по дизайна на BYD, каза, че линиите Seal имат за цел да създадат „емоционална връзка чрез комбинация от естетика, производителност и технология“.

Също така в Мюнхен Майкъл Шу, управляващ директор на BYD Europe, изрази удоволствието на компанията да представи шест от най-новите си NEV модели на IAA. „Само преди дванадесет месеца представихме нашата марка в Европа и за по-малко от година създадохме присъствие за нашата марка в 15 европейски страни и отворихме над 140 магазина. Ние работим съвместно с най-добрите дилърски партньори, за да създадем мрежа, която предоставя първокласни клиентски услуги и изживяване на дребно.“

Съобщава се, че BYD се стреми да произвежда електрически превозни средства в Европа от 2025 г. и се оглежда за места в Германия, Франция и Испания. Обединеното кралство беше изключено като производствен център (но не и пазар) в началото поради Brexit.