Архив

Електрическият CLA на Mercedes ще използва LFP клетки от китайския BYD

Компанията от Щутгарт представи модела като концепция на IAA Mobility, а пазарният му дебют трябва да бъде през следващата година

Официалното списание на Китайския изследователски институт за автомобилни батерии (CABRI), CBEA, съобщи за интегрирането на батерийни клетки BYD, цитирайки източници от Mercedes-Benz

cbea.com (на китайски) чрез carnewschina.com

Според китайски медиен доклад Mercedes-Benz ще използва батерийни клетки от BYD в производствената версия на своя изцяло електрически CLA. Компанията от Щутгарт представи модела като концепция на IAA Mobility, а пазарният му дебют трябва да бъде през следващата година.

Концептуалната разработка

Концептуалната разработка

Официалното списание на Китайския изследователски институт за автомобилни батерии (CABRI), CBEA, съобщи за интегрирането на батерийни клетки BYD, цитирайки източници от Mercedes-Benz. По-конкретно, батерийните клетки LFP на BYD ще се използват в електрическия CLA. Това съвпада с изявленията, направени от Mercedes-Benz при представянето на концепцията, според която клетки с LFP химия ще бъдат използвани в базовата версия. В Мюнхен обаче компанията от Щутгарт не назовава конкретен доставчик.

Електрическият CLA трябва да предостави предварителен преглед на бъдещото семейство автомобили, базирано на модулната архитектура на Mercedes-Benz (MMA). Това е новоразработена 800-волтова платформа за по-малките модели на Mercedes. Разработката се основава на принципа „Първо електричеството“: MMA е проектиран и оптимизиран за системи за електрическо задвижване, но все още може да побере двигатели с вътрешно горене.

Новото, собствено разработено задвижване е директно извлечено от електрическото задвижване на Vision EQXX и се състои от 800-волтова архитектура в комбинация „с батерия с особено висока енергийна плътност и много ефективен електрически задвижващ блок“, както беше каза в Мюнхен преди няколко дни.

Mercedes-Benz твърди, че консумацията на енергия е само 12 кВтч на 100 километра и очакваният WLTP пробег от повече от 750 километра за Concept CLA Class. LFP батериите обаче се използват само в базовия модел, като най-горният вариант трябва да има аноди със съдържание на силициев оксид за особено висока енергийна плътност – Mercedes не предостави никаква информация за катода.

Списание CBEA сега съобщава, че Mercedes-Benz ще закупи батерията Blade от BYD, за да покрие моделите LFP. Батерията Blade е LFP клетка със специален форм фактор: клетките са много дълги, което ги прави наподобяващи острието на меч. Блейд батерията е технология от клетка към пакет: клетките се инсталират директно в батерията, а не първо се групират в отделни модули. Това позволява енергийната плътност да бъде увеличена на ниво пакет. BYD използва blade батериите в собствените си модели, но също така ги продава на трети страни.

Например, китайският производител снабдява завода на Tesla в Берлин с блейд батерии. Toyota bz3 и Kia EV5 също ще разполагат с блейд батерии от BYD.

Докато Mercedes-Benz сега се смята за следващия клиент, според CBEA, очевидно все още не е ясно дали базираната в Щутгарт компания ще използва само батерията Blade за производство в Китай или също и за международната версия.

Mercedes-Benz и BYD се познават добре. През 2010 г. Mercedec-Benz (тогава Daimler) основа съвместното предприятие Denza с BYD, но се оттегли сериозно през декември 2021 г. и оттогава държи само десет процента.