Първият водороден камион от Toyota & VDL започва улични тестове
Транспортни компании ще използват водородните камиони по ежедневните си логистични маршрути между Кьолн, Антверпен (Белгия), Лил (Франция) и Амстердам и Ротердам (и двете Холандия).
toyota.eu
Toyota и VDL представиха първия камион с горивни клетки от VDL с технология на Toyota като част от тяхното сътрудничество, сключено през май. Прототипът сега се използва и тества в логистиката на Toyota. Целта е да се оценява и непрекъснато да се подобрява, за да може да се разшири проекта.
Групата VDL вече подготвя още четири камиона с горивни клетки, които да бъдат използвани от доставчиците на логистични услуги на Toyota VOS Transport Group, CEVA, Groupe CAT и Yusen. Тези транспортни компании ще използват водородните камиони по ежедневните си логистични маршрути между Кьолн, Антверпен (Белгия), Лил (Франция) и Амстердам и Ротердам (и двете Холандия).
По всеки от маршрутите ще има поне една станция за зареждане с водород – включително резервни решения за неочаквани инциденти.
„Сътрудничеството на всички участници трябва да задълбочи знанията за използването на камиони с горивни клетки по обществените пътища и да допринесе за екологичния енергиен преход в Европа. Петгодишното полево изпитание ще стимулира развитието на устойчива водородна инфраструктура в Европа, което ще доведе до по-неутрални по отношение на CO2 решения за мобилност“, казва европейската централа на Toyota.
След като предаването на първия прототип вече е завършено, двамата партньори за сътрудничество засега вървят по график. През май двете компании обявиха, че ще пуснат на пътя първия си камион H2 с модифициран модул за горивни клетки от Toyota това лято и че през есента ще последват още превозни средства.
Toyota все още не е предоставила никакви технически данни за водородния камион VDL. Добре познатият модул за горивни клетки на Toyota за клиенти от трети страни се предлага в две версии за вертикален или хоризонтален монтаж – в зависимост от наличното пространство за монтаж.
Всеки от модулите се предлага с номинална мощност от 60 или 80 кВт и е предназначен да покрива обхват на напрежение от 400 до 750 волта. За изискванията за мощност на камион вероятно са инсталирани два от тези модули.
Не са известни обаче данни за електрозадвижването, буферната батерия и резервоарите H2. Публикуваните снимки в пресата показват само, че цилиндричните резервоари за водород са подредени зад кабината на водача – както е обичайно за повечето камиони H2.