Архив

Renault & Volvo ще разработват съвместно електрически транспортьори

Renault Group и Volvo Group разработват съвместно ново поколение електрически ванове, базирани на софтуерно базирана 800-волтова платформа. Независимо съвместно предприятие трябва да се справи с мащабния проект. Производството е планирано да започне през 2026 г.

volvogroup.com, media.renaultgroup.com

Renault Group вече се счита за силен играч в леките търговски превозни средства. Volvo Group (да не се бърка сrenault-volvo-group-cma-cgm-logo-2023 Volvo Cars – автомобили) е у дома си на пазара на камиони. Заедно двете страни сега обявяват създаването на независимо съвместно предприятие, насочено към разработването на ново поколение електрически ванове и свързаните с тях услуги. Те искат да поставят специален акцент върху интелигентните възможности на превозните средства. Създаването на съвместното предприятие е обвързващо договорено, но все още подлежи на обичайните регулаторни одобрения.

Идентични съобщения от двете групи гласят, че съвместното предприятие, чието седалище ще бъде във Франция, се очаква да започне работа в началото на 2024 г. и първоначално ще бъде притежавано по 50 процента от Renault Group и Volvo Group. И двете групи се съгласяват да инвестират по 300 милиона евро в новата компания, която ще работи под свое име, през следващите три години.

На по-късен етап като трети партньор ще се включи френската логистична компания CMA CGM (с инвестиция от 120 млн. евро). Продължава търсенето на нови инвестиции и бизнес партньори, казват инициаторите.

Renault и Volvo Group досега са дали само няколко конкретни ключови данни за самите планирани ванове. Това, което е сигурно, е, че изцяло електрическите ванове с различни каросерии ще бъдат изградени на нова, софтуерно базирана 800-волтова платформа с няколко размера батерии.

Говори се за „напълно ново семейство изцяло електрически и софтуерно дефинирани превозни средства“. И: платформата за скейтборд предлага „висока модулност за различни типове каросерии на ниска цена и пробив в изискванията за безопасност“.

Целта, според съобщенията, е ново ниво на свързаност, така че превозните средства „да имат безпрецедентни възможности за наблюдение на дейността по доставка и ефективността на бизнеса на потребителите, намалявайки глобалните разходи за използване на логистичните компании с 30%“. Свързаните услуги са предназначени да предоставят на клиентите „актуални през целия живот превозни средства“.

Намаляването на разходите също може да бъде ключовата дума за сътрудничеството между двата големи играча. Поне така могат да се тълкуват някои пасажи в съобщенията на Renault и Volvo Group. Вместо да се развиват сами, те искат да обединят усилията си, за да въведат изцяло ново поколение изцяло електрически ванове и свързаните с тях услуги. Защото: „До 2030 г. европейският пазар за електрифицирани микробуси ще се утрои, което обещава огромна възможност за чисто ново предложение за лекотоварни автомобили, особено насочено към процъфтяващата електронна търговия и бизнеса с отдаване под наем.“ Бизнес клиентите се нуждаеха от електрифицирани, по-безопасни и напълно свързани превозни средства.

Според инициаторите планираното съвместно предприятие ще работи с гъвкавостта на стартиращ бизнес и в същото време ще печели от големите си акционери. Те казват, че искат да инвестират съвместно в научноизследователска и развойна дейност и да внесат своя съществуващ опит, услуги и индустриално присъствие в новата компания. Renault твърди, че е основният принос на ноу-хау за разработването и производството на електрическата платформа, докато Volvo Group се очаква да постигне резултат със своята клиентска база от логистични доставчици, глобалната си сервизна мрежа и опит в оперативните и продуктивни услуги.

„Ние сме развълнувани да направим още една стъпка в нашето пътуване към устойчиви транспортни решения чрез планираното създаване на нова компания“, изразява Мартин Лундстед, президент и главен изпълнителен директор на Volvo Group. Той каза, че Volvo Group се ангажира да продължи да предлага на своите клиенти цялостни транспортни решения, които им помагат да декарбонизират своите вериги за стойност. „Виждаме нарастващо търсене на чист, ефективен и безопасен градски транспорт. Партньорството и сътрудничеството са ключови за постигането на това.“

Изпълнителният директор на Renault Group Лука де Мео казва, че електрификацията и дигитализацията проправят пътя за революция на пазара на лекотоварни автомобили. „Renault Group възнамерява да ръководи тази трансформация, като същевременно гарантира стабилно и ефективно създаване на стойност. Днес ние сме много горди да започнем това пътуване с Volvo Group, за да донесем най-добрите решения на нашите професионални клиенти. Очакваме също с нетърпение CMA CGM да се присъедини към компанията.

Новата компания е насочена към стартиране, несравнима комбинация от допълващите се активи на 3 шампиона: водещ производител на камиони, експерт в персонализирани услуги, шампион в глобалните вериги за доставки и европейски пионер в електромобилите и лекотоварни автомобили. Всички съставки са там, за да излезе нещо наистина уникално.

Въпреки това се подчертава, че Volvo Group и Renault остават конкуренти във всички останали области. Това, разбира се, не важи за областта на тежкотоварните автомобили. Renault и Volvo си сътрудничат в тази област от десетилетия: Renault Trucks, както знаете, принадлежи към Volvo Group. А чрез Renault Trucks има и връзка в сектора на лекотоварните автомобили повече от 35 години, както се вижда от разпространението на Renault Master и Renault Trafic в двете мрежи.