Архив

Mercedes-Benz направи краш тест на 2 от своите електромобили

Демонстрира безопасност и защита на батерията

Mercedes-Benz казва, че е извършил първия в света публичен сблъсък между две напълно електрически превозни средства (EV), за да докаже, че дизайнът им осигурява безопасността на пътниците и защитата на батериите в такива сценарии.

Във видео, публикувано в YouTube, автомобилният производител описва подробно как е изтеглил два„Real-life“-Crashtest: Mercedes-Benz Elektrofahrzeuge sind so sicher wie alle Modelle mit dem Stern Real-life crash test: Mercedes-Benz electric vehicles are every bit as safe as all other models from the brand with the star нови електромобила от производствената си база, за да проучи резултатите от планирана челна катастрофа със скорост от 56 км в час и 50% припокриване.

Тестът включваше Mercedes-Benz EQA 300 4MATIC и Mercedes-Benz EQS 450 4MATIC.

Според Mercedes, тестът демонстрира, че и двете превозни средства могат ефективно да абсорбират енергията от катастрофата чрез деформиране и в резултат на това да запазят пътниците в безопасност и батерията непокътната. Вратите също останаха работещи, позволявайки на пътниците да излязат свободно или да бъдат спасени, казаха от Mercedes.

Той добави, че високоволтовите системи на двата SUV-а са се изключили автоматично по време на сблъсъка, както е проектирано да се прави по време на сериозен сблъсък. Mercedes каза, че неговите електромобили са разработени с многостепенна концепция за защита от високо напрежение, която включва осем елемента за защита на батерията и всички компоненти с напрежение над 60 волта.

„Безопасността е част от ДНК-то на Mercedes-Benz и един от нашите основни ангажименти към всички участници в движението. И за нас защитата на човешки животи не е въпрос на задвижваща система. Неотдавнашният краш тест с две напълно електрически превозни средства демонстрира това. Това доказва, че всички наши превозни средства имат еднакво високо ниво на безопасност, без значение каква технология ги задвижва“, каза Маркус Шефер, главен технологичен директор на Mercedes и член на неговия борд на управление.

„Ние работим усилено, за да постигнем нашата визия за безаварийно шофиране… Ние не искаме просто нула смъртни случаи в пътнотранспортни произшествия до 2050 г. и намаляване наполовина на броя на смъртните случаи в пътнотранспортни произшествия и тежките наранявания до 2030 г. в сравнение с 2020 г. Нашата цел до 2050 г. е нула произшествия с участието на автомобили Mercedes-Benz.“.

Mercedes-Benz EQA und EQS SUV crash test (Mercedes-Benz EQA 300 4MATIC; WLTP: power consumption combined: 18.7 - 17.4 kWh/100 km; CO₂ emissions combined: 0 g/km / Mercedes-Benz EQS 450 4MATIC SUV: power consumption combined: 24.3-19.9 kWh/100km; CO₂ emissions combined: 0 g/km) Mercedes-Benz EQA und EQS SUV Crashtest (Mercedes-Benz EQA 300 4MATIC; WLTP: Stromverbrauch kombiniert: 18,7 - 17,4 kWh/100 km; CO₂-Emissionen kombiniert: 0 g/km / Mercedes-Benz EQS 450 4MATIC SUV; WLTP: Stromverbrauch kombiniert: 24,3-19,9 kWh /100 km; CO₂-Emissionen kombiniert: 0 g/km)

Mercedes-Benz EQA и EQS SUV crash test

Инженерите на Mercedes, интервюирани за видеото, казаха, че тестът, който е бил предшестван от симулации, е предназначен да демонстрира въздействието на катастрофа в реалния свят. След това джиповете бяха боядисани в оранжево, преди да бъдат поставени измервателни уреди и манекени за тестове за катастрофа, за да се определи въздействието на сблъсъка.

Хана Пол, инженер на краш тестовете на Mercedes, каза, че са използвани до 150 сензора за оценка на безопасността на превозните средства.

„Сензорите измерват различни сили, различни ускорения и компресии“, каза Пол. „Тези измервания са пряко свързани с възможностите за наранявания. Едно от най-важните неща, които трябва да бъдат подготвени, е манекенът да работи правилно. Кинематиката е изправна, датчиците измерват правилно. След това трябва да се уверим, че манекените са разположени правилно в колата.”

Mercedes каза, че всяко от превозните средства е превозвало два манекена, с общо три жени и един мъж. Неговите сензори показаха, че катастрофата би довела до нисък риск от сериозно или фатално нараняване.

„Цялото оборудване за безопасност, като въздушни възглавници и обтегачи на колани с ограничители на силата на коланите, работи по предназначение“, каза OEM в прессъобщение. „По този начин краш тестът потвърди резултатите, които инженерите бяха изчислили преди това в множество компютърни симулации. Тестването на превозни средства в реалния живот винаги служи и за окончателно сравнение със симулациите.“

Видеото предлага бърз поглед върху инженерите, които гарантират, че всички манекени са правилно поставени, със сензори, закрепени в правилната позиция, преди да започне тестът за сблъсък. След това преминава към сцена на забавен каданс, в която два SUV-а се сблъскват челно, като въздушните възглавници и в двете превозни средства се отварят, а предниците на колите се разбиват на парчета.

„Важно е, особено при електрическите превозни средства, да няма повреда на батерията и компонентите с високо напрежение“, Джулия Хинерс, инженер по пасивна безопасност на Mercedes. „Първоначално и двете превозни средства изглеждат напълно унищожени, а предницата изглежда сериозно повредена. Това е част от концепцията за защита на пътниците. Предната част на превозните средства се деформира, така че да абсорбира ефективно енергията и да намали силите върху пътниците.“

Пол Дик, директор по обществената безопасност на Mercedes, каза, че е доволен от резултатите от теста, тъй като той демонстрира, че дизайнът на автомобила е ефективен за защита на пътниците.

„Този краш тест, включващ две електрически превозни средства, който споделихме публично за първи път по този начин, подчертава нашия ангажимент да създаваме най-безопасните превозни средства в света. Четирите женски и мъжки манекени отговарят на биомеханичните ограничения при тази изключително тежка катастрофа. Това демонстрира нашия опит в безопасността на електрическите превозни средства.“