BMW започва серийно производство на iX2
BMW стартира серийно производство на новото X2 и изцяло електрическото му разклонение, iX2, в Регенсбург, Германия. С началото на производството (SOP) на второто поколение X2 автомобилният производител добави трета смяна в Регенсбург.
bmwgroup.com, 02.11.2023 г.
BMW iX2, представен през октомври, вече може да бъде конфигуриран онлайн. Каталожните цени за iX2 xDrive30 започват от 56 500 евро в Германия. В Обединеното кралство BMW iX2 xDrive30 M Sport започва от £57 445.
BMW обаче не споменава кога ще започнат доставките на iX2, който първоначално се предлага само като автомобил със задвижване на всички колела. На премиерата се заговори общо за началото на 2024 г.
Сродният модел iX1 също слиза от производствената линия в Регенсбург от около година. В допълнение към двигателите с вътрешно горене на двата компактни модела X, серия 1 също се произвежда там.
В тези три моделни серии BMW сглобява 1000 автомобила на ден – но не дава грубо разпределение между моделните серии и техните електрически модели. Тъй като различните задвижващи системи са изградени на една линия, производството между двигатели с вътрешно горене и електрически задвижвания е гъвкаво.
Със SOP на новото X2 и допълнителните производствени обеми, заводът в Регенсбург преминава към работа на три смени с незабавен ефект. Нощна смяна ще допълни съществуващите ранна и късна смяна. До края на годината BMW Group в Регенсбург ще наеме за постоянно около 500 нови служители на обекта и ще инвестира над 350 милиона евро в производството на автомобили.
„С производството на BMW X2 и неговия изцяло електрически вариант, BMW iX2, ние продължаваме да задаваме темпото, тук в Регенсбург, за нарастване на електромобилността“, казва директорът на завода – Армин Ебнер. „Това, че сега изграждаме втори напълно електрически модел тук, в Горен Пфалц, ще увеличи производствения обем на обекта.“
BMW сега също прилага много аспекти от своята производствена стратегия „iFacotry“ в Регенсбург. Според компанията, Регенсбург е „първият завод в автомобилната индустрия в световен мащаб“, който използва, например, дигитализиран и автоматизиран процес от край до край за инспекция, машинна обработка и маркиране на боядисани повърхности на превозни средства от роботи, контролирани от AI (изкуствен интелект). в серийно производство.
Заводът разполага и с мощност за производство на EV компоненти. В Регенсбург BMW започна да боядисва батерийни клетки през април 2021 г. В процеса алуминиевите корпуси на призматичните клетки са покрити с дебел лак, който според BMW повишава механичната здравина и топлопроводимостта на акумулаторната клетка. До края на 2021 г. боядисването беше разширено от една на четири линии, а монтажът на високоволтовите батерии започна през октомври 2022 г.