Toyota представя концепции за своите шест планирани BEV в Европа през 2026 г.
Toyota иска да разшири гамата си от електрически автомобили в Европа до шест модела до 2026 г. – и разкрива два нови концептуални автомобила като част от това. Японската компания също предоставя повече подробности за своята пътна карта за батерии и водородни планове.
newsroom.toyota.eu
Екип от световни и европейски ръководители представи иновациите на Toyota на събитие, наречено Kenshiki (на японски за „прозрение“) тези дни. В допълнение към единствения в момента BEV модел bZ4X и сериен модел, базиран на bZ Compact SUV Concept, представен през есента на 2022 г., Toyota Motor Europe (TME) направи предварителен преглед на още два модела с две други проучвания, наречени Urban SUV Concept и Sport Crossover Concept . Това означава, че четири от шестте BEV вече са известни поне въз основа на проучвания.
Заедно с лекотоварните превозни средства, японският производител цели да има общо 15 модела с нулеви емисии на пазара под марката Toyota в Европа до 2026 г. и да постигне BEV дял от над 20 процента с продажби на повече от 250 000 електрически превозни средства на година.
Според Toyota, Urban SUV Concept вече е предназначен да покаже почти сериен дизайн на електрическия SUV, обявен за 2024 г. Производителят вярва, че моделът има всичко необходимо, за да завладее един от най-големите пазарни сегменти на BEV в Европа през следващата година. Той има за цел да „гради върху успеха на хибридно-електрическата Toyota Yaris Cross, един от най-продаваните модели в своя клас“, според придружаващото прессъобщение.
Информацията за Sport Crossover Concept е още по-оскъдна. Със своя впечатляващ фастбек профил Toyota иска да го позиционира като алтернатива на SUV моделите. Пускането в Европа е планирано за 2025 г.
В допълнение към двата концептуални автомобила, на събитието бяха изложени и други акумулаторни електрически автомобили Toyota и Lexus, „които ще се видят по европейските пътища през следващите години и ще доведат до следващото поколение акумулаторни електрически автомобили от Toyota и Lexus ”, съобщиха от японската компания.
Те включват вече добре познатата концепция Lexus LF-ZC, концепцията за електрически спортен автомобил Toyota FT-Se и бъдещата концепция Toyota FT-3e. Крайъгълният камък на новото поколение BEV ще бъде модулна архитектура, която съчетава шаси Gigacast, минимизиране на компонентите и нова операционна система.
FT-3e е най-модерният от тях. Според Toyota това е „техническо проучване, което обхваща целия спектър от бъдещи технологии“, минимизира теглото, увеличава максимално аеродинамичните характеристики и „контролира разходите“. FT-3e има за цел да проучи как автомобилите могат да предложат нещо повече от обикновена мобилност в бъдеще чрез свързване в мрежа с обществото и позволяване на преноса на енергия и данни.
Йошихиро Наката, президент и главен изпълнителен директор на Toyota Motor Europe, коментира средносрочното продуктово планиране по следния начин: „Въпреки че ще продължим да предлагаме множество технологии за намаляване на въглеродните емисии, ние също така постоянно ще увеличаваме броя на превозните средства с нулеви емисии, които предлагаме на клиентите .” В Европа делът на електрифицираните превозни средства в Toyota вече е 71 процента и се очаква да нарасне до 75 процента до 2024 г., като делът на новите електрически превозни средства с батерии в продажбите ще се увеличи допълнително.
От думите на Наката звучи, че Toyota се придържа към своя многопистов подход със смесица от хибриди, plug-in хибриди, BEV и автомобили с водород. Всъщност производителят продължава да говори за „многопътна“ стратегия, с нови електрически превозни средства с батерии и горивни клетки, които „подсилват“ многоканалния подход към климатичната неутралност. Toyota иска да увеличи значението на автомобилите с нулеви емисии в рамките на микса. Между другото, това включва и двигатели с водородно горене и електронни горива.
Що се отнася до използваната технология за батерии, Toyota обяви, че се готви да представи серия от нови батерии. На първо място, предстои да бъде пусната нова високопроизводителна версия на конвенционално структурирана батерия, която „предлага два пъти по-голям обхват и намаление на разходите от 20 процента в сравнение с текущия bZ4X“, според компанията.
Това ще бъде последвано от евтина LFP батерия, която е предназначена да допринесе за разпространението на BEV. „Ще има нова форма и биполярна структура и ще увеличи обхвата с 20 процента и ще намали разходите с 40 процента в сравнение с bZ4X.“
С третата батерия, която ще бъде представена в Toyota, автомобилният производител иска да се съсредоточи върху висока производителност, използвайки биполярни технологии и катод с високо съдържание на никел. Очаква се тази батерия да предложи още по-ниски разходи и по-голям обхват. Японската компания също обяви пускането на пазара на първата твърда батерия за 2027-2028 г.
„Направихме технологичен пробив, който преодолява дългогодишното предизвикателство на издръжливостта на твърдотелната батерия. В момента се разработва метод за масово производство и ние се стремим към комерсиализация през 2027-2028 г. с производствен капацитет от няколко десетки хиляди превозни средства“, коментира Андреа Карлучи, вицепрезидент на Toyota Motor Europe.
По темата за водорода Toyota остава уверена, че „с инерцията на нарастващата инфраструктура и наличието на екологичен водород можем да допринесем за декарбонизацията на мобилността в Европа“. В сегмента на леките автомобили компанията предлага Mirai и Crown, които току-що бяха пуснати на някои пазари. В сегмента на търговските превозни средства, Hydrogen Factory Europe на TME интегрира настоящата си FC технология в камиони, автобуси, лодки и пикапи.
FC прототип на Hilux беше изложен на събитието. Toyota възлага големи надежди на следващото поколение на своята система с горивни клетки, която трябва да бъде готова за пазара през 2026 г.