Toyota пуска електрически ван на базата на Ducato
Toyota навлиза в сегмента на големите ванове с новия Proace Max, който се предлага и като BEV. С новия Proace Max Toyota задълбочава сътрудничеството си със Stellantis. По-малките лекотоварни автомобили от Toyota, базирани на Stellantis, също получиха актуализация.
toyota.eu (Proace Max), toyota.eu (Proace и Proace City)
От май 2022 г. е известно, че сътрудничеството между Stellantis и Toyota ще бъде разширено от малките модели ванове и ванове в петметровия клас към големите модели. С дебюта на модела Proace Max обаче Toyota изчака основната актуализация на задвижването, която Stellantis представи на своя „Ден на амбицията на търговските превозни средства“ през октомври.
С други думи, изцяло електрическата версия на Proace Max използва електрически мотор с 200 кВт и батерия с капацитет 110 кВтч, което би трябвало да позволи WLTP пробег до 420 километра. Вариантите на батерии от 37 и 70 кВтч, предлагани по-рано във Fiat E-Ducato (и сродните му модели), са спрени от производство без подмяна и следователно вече не се използват от Toyota.
Батерията може да се зарежда с до 150 кВт, процесът на зареждане до 80 процента трябва да отнеме 55 минути. За зареждане с променлив ток е инсталирано бордово зарядно устройство с мощност 11 кВт.
От средата на 2024 г. ще има и водородна версия на моделите Stellantis с електрическо задвижване с горивни клетки. Дали пионерът с горивни клетки Toyota също ще приеме системата за задвижване с горивни клетки от Stellantis не става ясно от съобщението при премиерата на Proace Max.
Вместо това са дадени подробности за шестте конфигурации на тялото. Клиентите могат да избират между две междуосия (3450 милиметра и 4035 милиметра), три дължини (5413 милиметра, 5998 милиметра и 6363 милиметра) и три височини (2254 милиметра, 2524 милиметра и 2764 милиметра). Това води до максимален товарен обем от 17 кубични метра или достатъчно място за пет европалета. В допълнение към фургона, Proace Max се предлага и като шаси за множество надстройки, като камион с платформа и като самосвал – всеки като единична или двойна кабина с общо до 7 места.
Брутното тегло на превозното средство за версията BEV е 4250 килограма. Toyota определя полезния товар като 1500 килограма и капацитета на теглене като 2400 килограма, но тези стойности може леко да варират в зависимост от избраната каросерия.
Proace Max ще се произвежда в заводите на Stellantis в Гливице, Полша, и Атеса, Италия. Пускането на пазара е планирано за втората половина на 2024 г.
Електрическите версии на двата по-малки модела, Proace City и Proace, също ще получат актуализациите, които Stellantis обяви за своите марки на „Деня на амбицията на търговските автомобили“. В случая на разклоненията на Toyota е добавен нов дизайн и малката радиаторна решетка между фаровете вече е затворена.
Благодарение на подобренията обхватът на Proace City е увеличен с 50 до 330 километра. Триместният панелен ван предлага полезен товар до един тон и 4,4 кубически метра товарно пространство. По-големият Proace има пробег до 350 километра. Обемът на товарното отделение на панелния ван е до 6,6 кубически метра, а товароносимостта е до 1,4 тона.